بازگشت به صفحه اصلی

بیمه آرمان
بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟

بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟

بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟

بیمه عمر مانده بدهکار

وقتی وامی را از بانک دریافت می‌کنید، به لحاظ اینکه این وام، برای بیمه گذار تعهداتی را ایجاد می‌کند، نگرانی‌هایی را برایتان به وجود می‌آورد. یکی از این نگرانی‌ها، این است که اگر فوتی برای بیمه گذار اتفاق بیفتد، پرداخت اقساط وام به خانواده‌ بیمه گذار منتقل خواهد شد و با این اتفاق ناگوار، خانواده بیمه گذار ، ممکن است در وضعیت اقتصادی بدی قرار بگیرند. بیمه عمر مانده بدهکار این نگرانی را از خانواده بیمه گذار دور کرده و بیمه گر خود را جانشین بیمه گذار فرض کرده و الباقی تسهیلات را پرداخت می نماید .

بیمه عمبیمه عمر مانده بدهکار چیست؟ر مانده بدهکار، بیمه عمری که سرمایه آن هر سال کاهش می یابد ؛ بعبارت دیگر در این بیمه نامه اگر بیمه گذار بیمه نامه ای را بمدت ۵ سال خریداری کند و چنانچه در سال اول فوت نماید ، تمامی سرمایه پرداخت خواهد شد ، چنانچه در سالهای بعد فوت نماید ، مانده بدهی اقساط تسهیلات پرداخت خواهد شد .

این بیمه امروزه کاربرد زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از افراد به جهات مختلف به منظور تهیه و ساخت مسکن و یا رفع سایر نیازهای زندگی از از جمله تامین کالاهای ضروری و یا خرید خودرو از بانک‌ها تسهیلاتی را دریافت می‌نمایند و همواره نگران باز پرداخت اقساط وام پس از فوت خود می‌باشند، همچنین جهت جلوگیری از فروش احتمالی وثیقه توسط بانک، به منظور استفاده از طلب خود، بیمه گذار می تواند با حق‌بیمه ناچیزی خود را به نفع بانک در طول مدت باز پرداخت اقساط وام، بیمه عمر مانده بدهکار نماید تا در صورت فوت در طول مدت بیمه، بدهی وام وی به صورت یک‌جا از طرف شرکت بیمه در وجه بانک پرداخت و از وثیقه او به نفع ورثه فک رهن گردد.

نحوه عرضه بیمه مانده بدهکار

این بیمه نامه هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی توسط شرکت های بیمه قابل ارائه می‌باشد . در نوع گروهی بانک‌ها می‌توانند، کلیه وام‌گیرندگان خود را تحت پوشش قرار دهند، ذینفع بیمه‌نامه‌های گروهی، بانک ها و موسسات مالی می‌باشند .  بیمه شدگان بیمه نامه های عمر مانده بدهکار گروهی شامل کلیه وام گیرندگان و استفاده کنندگان حقیقی از تسهیلات ریالی بانک و یا کارکنان شرکت ها و یا بانک ها و موسسات مالی باشند و در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان در طول مدت بیمه نامه ، پرداخت مانده بدهی بیمه شدگان از زمان فوت تا پایان مدت قرارداد تسهیلاتی طبق ضوابط و مقررات بانکی بعهده شرکت های بیمه خواهد بود.

مزایای بیمه عمر مانده بدهکار

اول اینکه در این بیمه‌نامه انتقال بدهی‌های فرد وام‌گیرنده به خانواده وی پس از فوت فرد صورت نمی‌گیرد، بلکه ریسک بدهی وام‌گیرنده به شرکت بیمه منتقل می‌شود و این خود نوعی احساس آرامش و اطمینان برای شخص به همراه خواهد داشت و دیگر نگرانی از این بابت به وجود نمی‌آید.

دوم اینکه شرکتهای بیمه با این بیمه نامه برای بانک یا موسسه وام دهنده اطمینانی را به وجود می آورند که دریافت کامل اقساط وام های پرداختی به افراد، در صورت فوت آنان محقق خواهد شد و دیگر نیازی نیست که بانک یا موسسه وام دهنده از طرق مختلف برای احیای باقیمانده اقساط وام تلاش نماید. هم شرکتهای بیمه و هم بیمه گذاران از مزایای این بیمه نامه ، هر دو بهره مند خواهند شد.

اقدامات لازم در صورت فوت گیرنده وام (بیمه گذار)جهت بازپرداخت اقساط

در صورت فوت شخص وام گیرنده، وراث وی موظفند به محض اطلاع، مراتب را کتباً به شرکتهای  بیمه اعلام و متعاقب آن مدارک مورد نیاز را به  بیمه گر تحویل نمایند .

بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟ رو باهم برسی کردیم لطفا نظرات خودتون رو به ما اعلام کنید.

روزبه عبادی نمین کد۹۷۷بیمه آرمان 

شماره تماس۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

بیمه با شما

برای خواندن مقاله بیمه نامه مانده بدهکارکلیک کنید

 

Visits: 0

Khazaei
Khazaei
Reviewer
5/5

بیمه نامه حوادث انفرادی بیمه با شما برای شرکت بیمه آرمان هستش که متوجه شدم دارای پوشش ها و خدمات عالی هستش واقعا ممنونم???

1 سال ago
زهرا حسینی زاده
زهرا حسینی زاده
Reviewer
5/5

سلام و احترام
خدمت شما عرض شود که خدمات بیمه آرمان نسبت به سایر شرکت ها خدمات بهتری ارائه میکند و پیشنهاد میشود از بیمه آرمان استفاده شود??

1 سال ago
درویش
درویش
Reviewer
5/5

من برای بیمارستان از خدمات کلی بیمه پزشکان استفاده کردم عالی بود واقعا سپاس فراوان

1 سال ago
میانبر به مقالات دیگر
امتیاز دهی
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *