بیمه مسئولیت مدنی

بیمه مسئولیت مدنی تولید کنندگان کالا

بیمه مسئولیت مدنی تولید کنندگان کالا

بیمه تولید کنندگان کالا،جود رقابت شدید در عرصه تولید کالا وتنوع محصولات کارخانجات تولیدی موجب شده است تا خریدار هر محصول با دقت نظر، اقدام به تهیه کالای لازم خود بنماید. در واقع در ازای پولی که می‌پردازد، حق دارد یک کالای باکیفیت و مطلوب را تهیه کند. تولیدکنندگان کالا همچنین در این بازار رقابتی نمی‌خواهند با تولید کالای بی‌کیفیت، ضمن آنکه مشتری خویش را از دست می‌دهند، موجب صدمه حرفه‌ای به کسب و کار و محصول تولیدی خود گردند. بنابراین همواره سعی بر این دارند که از تمام امکانات برای ارتقاء کیفیت محصول خود، بهره جویند. ولی با این حال با تمام دقت نظری که بکار گرفته می گردد، ممکن هست محصول تولیدی موجب زیان مالی و جانی به خریداران گردد و آن ها با تنظیم شکایت از تولیدکننده، خواهان جبران خسارات وارده باشند. در واقع حتی با آنکه تولیدکنندگان تمام استانداردها را بدقت رعایت می‌کنند، ولی باز هم امکان قصور وجود دارد. بنابراین بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا و محصول در قبال استفاده کنندگان، ضریب اطمینان عملکرد تولیدکننده و مصرف کننده را افزایش می‌دهد. نیز امروزه خرید بیمه نامه فوق توسط تولیدکنندگان وارائه آن به مشتری در زمان فروش کالا، خود یک تاکتیک بازاریابی و مشتری مداری همچنین محسوب می گردد.

تعاریف و اصطلاحات:

موضوع این بیمه نامه، جبران خسارات جانی و مالی وارد به مصرف‌کنندگان کالا و اشخاص ثالث از خطرات ناشی از استفاده کالا که در نتیجه عدم ایمنی و وجود عیب و نقص در کالای تولید و عرضه شده بوقوع بپیوندد.

خسارتهای مالی در این بیمه نامه شامل ۲ قسمت است:

  • خسارتهایی که به سایر اموال، بجز کالای تولید شده وارد می‌آید بعنوان مثال: انفجار کپسول گاز و بروز آتش سوزی که موجب خسارت به ساختمان، تأسیسات و اموال موجود می شود و یا عملکرد نامطلوب عایق رطوبتی و خسارت وارد به ساختمان و اموال موجود که از عملکرد نامطلوب عایق حاصل شده است.
  • خسارتهای وارد به کالای تولید شده به علت کیفیت نامطلوب آن بعنوان مثال خسارت هزینه خرید اجاق گاز و یا قیمت خرید عایق رطوبتی.

 

 

 

مراحل صدور

۱- تکمیل فرم پیشنهاد توسط بیمه‌ گذار و یا نماینده او.

۲- رونوشت پروانه بهره برداری و تولید.

۳- رونوشت تأییدیه موسسه استاندارد ایران و هرگونه گواهی کیفیت که از سایر موسسات داخلی و خارجی دریافت شده است.

۴- نمونه ای از گارانتی محصول و بروشور و کاتالوگ راهنمای استفاده از کالا.

۵- اعلام قیمت و شرایط به بیمه‌ گذار یا نماینده او.

۶- صدور بیمه نامه بعد از دریافت موافقت بیمه‌ گذار.

راهنمای دریافت خسارت

در تمامی بیمه های مسئولیت مدنی بدون استثنا بیمه گذار موظف هست به محض اطلاع از هرگونه ادعا علیه خود بلافاصله حداکثر ظرف مدت ۵ روز بیمه کننده را بصورت کتبی مطلع کرده و تشکیل پرونده خسارت کند بنابراین ضروریست در ابتدا به اطلاع بیمه شونده محترم رسانده شود که موظف هستند در مدت تعیین شده نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و سایر مدارک را بعدا به بیمه گر ارائه کنند .

مدارک اعلام خسارت

  • ارائه گواهی بیمه مربوطه
  • تهیه گزارش کارشناسی خسارت توسط کار شناس واحد اجرایی
  • اصل ضمانت‌نامه
  • کپی فاکتور
  • سند مالکیت ملک مورد خسارت
  • کپی برابر اصل شناسنامه

روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه ارمان

شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

برای مشاهده بیمه مسئولیت مدنی اسانسور روی لینک زیر کلیک کنید

بیمه با شما

خرید آنلاین بیمه نامه

طرح INEX شرکت بیمه آرمان

website manager

Share
Published by
website manager

Recent Posts

۱ سوال، الفتی چیست ؟

1 سوال، الفتی چیست ؟   الفتی در چاپهای اولیه لغت‌نامه دهخدا که منطبق بر…

4 ماه ago

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…

5 ماه ago

کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه

      صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است و بر…

5 ماه ago

انواع فعالیت های نوین بیمه ای در صنعت بیمه جهان

      مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…

5 ماه ago

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…

5 ماه ago

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید     ماده 1- محصول بیمه‌ای جدید، پوشش بیمه‌ای…

5 ماه ago