در وضعیت بحرانی کنونی که هر روز هم دستخوش تغییر میشود، مدیران ارشد بازاریابی شرکتها (CMO) نیازمند یک طرح هوشمندانه برای تطبیق و هدایت تیمها، گفتگو با مشتریان و مدیریت برندهایشان هستند.
شاید هیچوقت مشتریان درکی از چگونگی مواجهه واحد منابع انسانی یا مالی یک شرکت در مقابل مسائل غیرمترقبه نداشته باشند. اما بازاریابی در کانون توجه است؛ هر حرکتی روی کمپینهای تبلیغاتی، کانالها و پیغامها میتواند روی تصویر برند اثرگذار باشد. در واقع این تیم بازاریابی است که آهنگ و چگونگی درک مشتریان از برند را در این ایام دشوار تعیین میکند.
البته در شرایط متغیر امروز اتخاذ تصمیمهای درست و یافتن پیام دقیق، کار دشواری است، اما آنچه اهمیت دارد این است که پیامی که به مخاطب منتقل میشود، درست و واقعی باشد. بنابراین لازم است سازمانها در کمال درستی و صداقت کار کنند. این موضوع در رابطه با کسبوکارهایی که محصول یا خدمتی متناسب با شرایط سخت دارند هم صدق میکند، همه فعالیتهای بازاریابی باید حسابشده باشد، در غیر این صورت ممکن است مشتریان تصور کنند شما در حال سوءاستفاده از این شرایط هستید.
آژی-ری تحلیلگر ارشد گارتنر میگوید: «یکی از بزرگترین چالشهای بازاریابی، پیشبینی این است که خواستهها، نیازها و تصمیمهای خرید مشتریان چگونه خواهد بود. به گفته او مشتریان تا زمانی که با یک مشکل مواجه نشوند و تاثیر آن را نبینند نمیتوانند تصمیم بگیرند. مثلا در زمان شیوع ویروس کرونا، مشتریان تا وقتی که تاثیرات و محدودیتهای کووید-۱۹ بر محل زندگی و کارشان مشخص نشود، از خواستهها و تصمیماتشان آگاه نخواهند شد. اما از بازاریابی انتظار میرود که قبل از بروز مشکل، طرح و برنامههای واضحی برای ارائه به مشتریان داشته باشند. بنابراین لازم است تیم بازاریابی با پیروی از یک چارچوب مشخص؛ سناریوها را تعیین، مشتریان را رصد و برای ایجاد تغییرات در بازاریابی برنامهریزی کند.
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…