بررسی عوامل تاثیر گذار در تحول دیجیتالی استراتژی های بازاریابی در زمان همه گیری ویروس کرونا

بررسی عوامل تاثیر گذار در تحول دیجیتالی استراتژی های بازاریابی در زمان همه گیری ویروس کرونا

این مطالعه رابطه بین شیوه های بازاریابی دیجیتال، رضایت مشتری، مشارکت مشتری و قصد خرید را بررسی می کند. تمرکز بر استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیمه عمر در طول یک بیماری همه گیر و قفل و تعطیلی ناشی از آن است. این کار به دنبال تجزیه و تحلیل تحول دیجیتالی شیوه های بازاریابی و قصد خرید حاصل از مشتریان بود. کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری همه گیر غالب و تاثیر آن بر تحول دیجیتالی استراتژی های بازاریابی در نظر گرفته شد. پنج بعد از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ با هجده مورد و سه مورد رضایت مشتری و قصد خرید برای اهداف کاربردی در نظر گرفته شد. برای مطالعه ۵۳۵ پاسخ مشتریان بیمه عمر از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده کرد. یافته ها نشان می دهد که روش های SEM/SEO، نمایش و E-CRM به طور قابل توجهی بر رضایت مشتری و قصد خرید تاثیر می گذارد. علاوه بر این، یک رویکرد میانجی گری-معانه روی انجام شد. رضایت مشتری به طور قابل توجهی بر قصد خرید تاثیر گذاشت و میانجی خوبی بین شیوه های بازاریابی دیجیتال و قصد خرید داشت. علاوه بر این، مشارکت مشتری رابطه بین بازاریابی محتوا و ارتباط با قصد خرید را تعدیل کرد. این کار تحقیقاتی به طور کلی به بازاریابان بیمه عمر کمک می کند. مدیران کانال های دیجیتال به صراحت نقاط قوت خود را در رابطه با پنج بعد استراتژی های بازاریابی دیجیتال درک می کنند. بر این اساس، آنها برنامه های خود را برای تصمیم گیری به منظور بهبود رضایت مشتری و در نتیجه قصد خرید، تنظیم می کنند. این یک جهت برای اتخاذ استراتژی های بازاریابی خاص در طول یک بیماری همه گیر و متعاقب آن تعطیلی و قرنطینه فراهم می کند.

استراتژی بازاریابی خود را با کرونا (کووید-۱۹) وفق دهید

در وضعیت بحرانی کنونی که هر روز هم دستخوش تغییر می‌شود، مدیران ارشد بازاریابی شرکت‌ها (CMO) نیازمند یک طرح هوشمندانه برای تطبیق و هدایت تیم‌‌ها، گفتگو با مشتریان‌ و مدیریت برندهایشان هستند.
شاید هیچ‌وقت مشتریان درکی از چگونگی مواجهه واحد منابع انسانی یا مالی یک شرکت در مقابل مسائل غیرمترقبه نداشته باشند. اما بازاریابی در کانون توجه است؛ هر حرکتی روی کمپین‌های تبلیغاتی، کانال‌ها و پیغام‌ها می‌تواند روی تصویر برند اثرگذار باشد. در واقع این تیم بازاریابی است که آهنگ و چگونگی درک مشتریان از برند را در این ایام دشوار تعیین می‌کند.
البته در شرایط متغیر امروز اتخاذ تصمیم‌های درست و یافتن پیام دقیق، کار دشواری است، اما آنچه اهمیت دارد این است که پیامی که به مخاطب منتقل می‌شود، درست و واقعی باشد. بنابراین لازم است سازمان‌ها در کمال درستی و صداقت کار کنند. این موضوع در رابطه با کسب‌و‌کار‌هایی که محصول یا خدمتی متناسب با شرایط سخت دارند هم صدق می‌کند، همه فعالیت‌های بازاریابی باید حساب‌شده باشد، در غیر این صورت ممکن است مشتریان تصور کنند شما در حال سوءاستفاده از این شرایط هستید.
آژی-ری تحلیل‌گر ارشد گارتنر می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی، پیش‌بینی این است که خواسته‌ها، نیازها و تصمیم‌های خرید مشتریان چگونه خواهد بود. به گفته او مشتریان تا زمانی که با یک مشکل مواجه نشوند و تاثیر آن را نبینند نمی‌توانند تصمیم بگیرند. مثلا در زمان شیوع ویروس کرونا، مشتریان تا وقتی که تاثیرات و محدودیت‌های کووید-۱۹ بر محل زندگی و کارشان مشخص نشود، از خواسته‌ها و تصمیمات‌شان آگاه نخواهند شد. اما از بازاریابی انتظار می‌رود که قبل از بروز مشکل، طرح و برنامه‌های واضحی برای ارائه به مشتریان داشته باشند. بنابراین لازم است تیم بازاریابی با پیروی از یک چارچوب مشخص؛ سناریوها را تعیین، مشتریان را رصد و برای ایجاد تغییرات در بازاریابی برنامه‌ریزی کند.

website manager

Recent Posts

۱ سوال، الفتی چیست ؟

1 سوال، الفتی چیست ؟   الفتی در چاپهای اولیه لغت‌نامه دهخدا که منطبق بر…

4 ماه ago

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…

5 ماه ago

کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه

      صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است و بر…

5 ماه ago

انواع فعالیت های نوین بیمه ای در صنعت بیمه جهان

      مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…

5 ماه ago

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…

5 ماه ago

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید     ماده 1- محصول بیمه‌ای جدید، پوشش بیمه‌ای…

5 ماه ago