بیمه آرمان

عوامل موثر بر اعتماد سازی در صنعت بیمه

عوامل موثر بر اعتماد سازی در صنعت بیمه

اعتماد شیوه ضروری و اجتناب‌ناپذیر زندگی اجتماعی است و رکنی تأثیرگذار در زمینه موفقیت و سیاست‌گذاری در عرصه اجتماعی قلمداد می‌شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش عوامل مؤثر بر اعتمادسازی در صنعت بیمه است. این پژوهش به روش پیمایشی صورت گرفته است و با استفاده از ابزار پرسشنامه، داده‌های موردنظر جمع‌آوری شده‌اند. جامعه آماری این پژوهش، بیمه‌گذاران عمده طرف قرارداد با شرکت بیمه دانا هستند که تعدادی از آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss استفاده شده است. یافته‌های این پژوهش حاکی از این است که میان رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات و کیفیت خدمات ارائه‌شده با اعتماد همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد، نتایج تحلیل رگرسیونی نشان می‌دهد که ۲۱ درصد از تغییرات متغیر وابسته (اعتماد) از طریق تبیین متغیرهای مستقل شامل رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات، کیفیت خدمات، رفتار اخلاقی فروشنده و مشارکت تبیین می‌شود. ضریب استاندارد مبین این امر است که متغیر رضایتمندی مشتریان از کالا و خدمات با ضریب تأثیر استاندارد رگرسیونی ۳۳۸/۰ دارای بیشترین قدرت پیش‌بینی کنندگی و تبیین‌کنندگی نسبت به مسئله اعتماد است.

یافته های این پژوهش حاکی از ایـن اسـت کـه میان رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات و کیفیت خدمات ارائه شده با اعتماد همبستگی مثبت و معنـاداری وجود دارد، نتایج تحلیل رگرسیونی نشان میدهد که ۲۱ درصد از تغییرات متغیر وابسته (اعتمـاد) از طریـق تبیین متغیرهای مستقل شامل رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات ، کیفیت خدمات ، رفتار اخلاقی فروشنده و مشارکت تبیین میشود. با توجه به اهمیـت صـنعت بیمه ، می توان ادعا کرد که بحث اعتماد مشتریان و شـهروندان نسـبت بـه ایـن صـنعت دارای اهمیـت دوچندان و مضاعف است و به همین دلیـل ضـرورت دارد تـا تحقیقـی در خصـوص اعتمادسـازی و عوامل مؤثر آن در جلب مشتری صورت گیرد. تحقیقات داخلی و خارجی در حوزه اعتماد و بیمه (رجوع شود به تصویر صفحه) میتوان با توجه به تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده که به شرح جدول بالا به آن اشاره شده است ، نتایجی را به شرح زیر میتوان ارائه کرد: اول : اینکه در میان تحقیقات ذکرشده ، پژوهشی کمتر به چشم میخورد که منحصرا بـه بررسـی عوامل مؤثر بر اعتماد در صنعت بیمه پرداخته شده باشد و آن را محور بررسی خود قرار دهد. همچنـین اعتقـاد بـر ایـن اسـت کـه اعتمـاد مشـتری نقـش تأثیرگذاری بر شکل گیری درک مشتری از روابط خـود بـا شـرکت هـای خـدماتی دارد. International Journal of Research in Marketing, 20(1), 31–۴۳ – Gabriela-Mihaela Muresan, Gabriel Armean, (2016),Trust – The Intangible Asset of Policy Holder Behavior on Insurance market, Scientific Annals of Economics and Business, 63 (SI),, 125-136, DOI: 10.

روزبه عبادی نمین کد۹۷۷ بیمه آرمان

شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

بیمه با شما

بررسی تأثیر کرونا بر عملکرد بیمه

برای خواندن مقاله عوامل موثر بر اعتماد سازی در صنعت بیمه کلیک کنید

website manager

Share
Published by
website manager

Recent Posts

۱ سوال، الفتی چیست ؟

1 سوال، الفتی چیست ؟   الفتی در چاپهای اولیه لغت‌نامه دهخدا که منطبق بر…

4 ماه ago

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…

5 ماه ago

کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه

      صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است و بر…

5 ماه ago

انواع فعالیت های نوین بیمه ای در صنعت بیمه جهان

      مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…

5 ماه ago

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…

5 ماه ago

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید     ماده 1- محصول بیمه‌ای جدید، پوشش بیمه‌ای…

5 ماه ago