در دنیای معاصرصنعت همواره در حال پیشرفت خودرو تاثیرات و تغییرات زیادی در کسب و کار های مرتبط با خودرو ایجاد کرده و این تغییرات و جریان های درآمدی حاصل از آن همواره در حال توسعه و تبدیل شدن به الگوهای کسب و کار جدیدی در جامعه هستند. این تغییرات، تاثیرات گسترده ای بر خدمات مرتبط با خودرو از جمله صنعت بیمه برجای خواهد گذاشت. از این رو پیش بینی وضعیت بازار کسب و کار بیمه ای بعد از ظهور خودروهای هوشمند در ایران اهمیت ویژه ای پیدا می کند. این پژوهش با نگاهی به آینده در جهت شناسایی ابعاد، مولفه ها و شاخص های اثر گذار بر صنعت بیمه بعد از ظهور خودروهای هوشمند بوده تا با روشنگری نسبت به محیط آینده صنعت بیمه، در صدد رویارویی بهتر با نیازهای جدید مشریان و محیط های رقابتی برآیند، از این رو با استفاده از روش دلفی نظرات ۱۲ نفر از خبرگان صنعت بیمه (کارشناسان بیمه در خراسان رضوی) اخذ شد و نتایج نشان داد که بیشترین تغییرات صنعت بیمه، بعدازظهور خودروهای هوشمند از نگاه صاحب نظران عبارتست از: ۱- ایجاد تغییرات در اکوسیستم جابجایی ۲- در اکوسیستم کسب و کار ۳- در سرنوشت شغل بیمه گری ۴- کنترل و حفظ شغل بیمه گری ۵- شرایط بیمه شخص ثالث ۶- نوع یا کلوز های بیمه ای و ۷- خدمات خودرویی.
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…