خرید آنلاین بیمه نامه بصورت غیر حضوری ، ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از ملاک های توسعه یافتگی بازار بیمه در هر منطقه شناخته می شود
خانم صادقی گفت: برای مقایسه وضعیت صنعت بیمه کشور با کل اقتصاد از شاخص ضریب نفوذ بیمه استفاده میشود. این شاخص حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی است و بیانگر حرکت صنعت بیمه در مقایسه با مجموعه کل اقتصاد کشور است.
او در ادامه افزود: ضریب نفوذ بیمه جایگاه صنعت بیمه هر کشوری را در مقایسه با کل اقتصاد آن کشور مشخص میکند. یکی از شاخصهای توسعه و ترقی صنعت بیمه در هر کشور ضریب نفوذ بالای بیمهای در آن کشوراست
صادقی در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه گفت: یکی از اصلیترین عاملهای حرکت به سمت افزایش ضریب نفوذ بیمه شرایط اقتصادی کشور است اگر درآمد خانوار کمتر از حد مشخصی باشد، طبیعی است که بودجه کمتری را به بیمه اختصاص خواهند داد و رفاه نسبی خانوار، باعث هزینه بیشتر برای بیمه میشود.
او میگوید: اعتماد سازی بین و مردم صنعت بیمه همچنین فرهنگ سازی برای بیمههایی به غیر ازبیمههای اجباری از دیگر مواردی است که میتوانند کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه کند.
گفتنی است بر اساس آخرین اطلاعات ضریب نفوذ بیمه کشور زیر ۳ درصد است در حالی که میانگین جهانی آن حدود ۷ درصد است.
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…