بازگشت به صفحه اصلی

بیمه آرمان
7419110_261

تأثیر اعتماد به شرکت های بیمه و شفافیت عملکرد بر ضریب نفوذ بیمه

تأثیر اعتماد به شرکت های بیمه و شفافیت عملکرد بر ضریب نفوذ بیمه

خرید آنلاین بیمه نامه بصورت غیر حضوری ،ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از ملاک های توسعه یافتگی بازار بیمه در هر منطقه شناخته می شود

 که عواملی از جمله شفافیت بیمه گران و اعتماد بیمه گذاران به آنها می تواند بر افزایش و کاهش این شاخص تاثیر داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر این دو عامل یعنی شفافیت و اعتماد بر ضریب نفوذ بیمه با رویکردی مشتری محور انجام شده است. این مطالعه از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل یک نمونه از مشتریان چندین شرکت بیمه در شهر تهران است که از این میان نمونه ای نزدیک به ۳۸۴ نفر مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به بررسی انجام شده افزایش شفافیت و هم زمان افزایش اعتماد بیمه گذاران به شرکت بیمه منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه به دلیل ارتقاء تمایل خرید محصولات بیمه ای توسط بیمه گذاران می شود. نتیجه این تحقیق مشخص نمود هر دو عامل شفافیت و اعتماد ارتباط مستقیم با رشد ضریب نفوذ بیمه دارند و ثابت شد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کنار سایر عوامل دیگر, تمرکز بر این دو عامل که می تواند توسط شرکتهای بیمه تقویت شوند, تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش ضریب نفوذ کشور دارد.تأثیر اعتماد به شرکت های بیمه و شفافیت عملکرد بر ضریب نفوذ بیمه

ضریب نفوذ بیمه چیست؟

کارشناس حوزه بیمه گفت: ضریب نفوذ بیمه جایگاه صنعت بیمه هر کشوری را در مقایسه با کل اقتصاد آن کشور مشخص می‌کند.

خانم صادقی گفت: برای مقایسه وضعیت صنعت بیمه کشور با کل اقتصاد از شاخص ضریب نفوذ بیمه استفاده می‌شود. این شاخص حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی است و بیانگر حرکت صنعت بیمه در مقایسه با مجموعه کل اقتصاد کشور است.

او در ادامه افزود: ضریب نفوذ بیمه جایگاه صنعت بیمه هر کشوری را در مقایسه با کل اقتصاد آن کشور مشخص می‌کند. یکی از شاخص‌های توسعه و ترقی صنعت بیمه در هر کشور ضریب نفوذ بالای بیمه‌ای در آن کشوراست

صادقی در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه گفت: یکی از اصلی‌ترین عامل‌های حرکت به سمت افزایش ضریب نفوذ بیمه شرایط اقتصادی کشور است اگر درآمد خانوار کمتر از حد مشخصی باشد، طبیعی است که بودجه کمتری را به بیمه اختصاص خواهند داد و رفاه نسبی خانوار، باعث هزینه بیشتر برای بیمه می‌شود.

او می‌گوید: اعتماد سازی بین و مردم صنعت بیمه همچنین فرهنگ سازی برای بیمه‌هایی به غیر ازبیمه‌های اجباری از دیگر مواردی است که می‌توانند کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه کند.

گفتنی است بر اساس آخرین اطلاعات ضریب نفوذ بیمه کشور زیر ۳ درصد است در حالی که میانگین جهانی آن حدود ۷ درصد است.

 

Views: 0

Khazaei
Khazaei
Reviewer
5/5

بیمه نامه حوادث انفرادی بیمه با شما برای شرکت بیمه آرمان هستش که متوجه شدم دارای پوشش ها و خدمات عالی هستش واقعا ممنونم???

1 سال ago
زهرا حسینی زاده
زهرا حسینی زاده
Reviewer
5/5

سلام و احترام
خدمت شما عرض شود که خدمات بیمه آرمان نسبت به سایر شرکت ها خدمات بهتری ارائه میکند و پیشنهاد میشود از بیمه آرمان استفاده شود??

1 سال ago
درویش
درویش
Reviewer
5/5

من برای بیمارستان از خدمات کلی بیمه پزشکان استفاده کردم عالی بود واقعا سپاس فراوان

1 سال ago
میانبر به مقالات دیگر
امتیاز دهی
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *