خرید آنلاین بیمه نامه بصورت غیر حضوری ،صنعت بیمه با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند ضمن پشتیبانی از نهادهای اقتصادی، روند سازندگی صنعتجامعه را بیش از پیش تسهیل نماید.
مشروط بر اینکه موانع و محدودیت های بیمه گذاری مبتنی بر فناوری شناخته و از بطناین صنعت زدوده شود. بر اساس تحقیق حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک در شرکت بیمه ارمان استان اصفهان انجام گردیده است. در تحقیق حاضر که بر اساس روش توصیفی – پیمایشی انجام شده، ابتدا مبتنیبر یک رویکرد جامع از طریق یک چک لیست و بهره گیری از تکنیک دلفی، موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک در شرکتبیمه ایران مزبور شناسایی گردیده است. سپس با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخت، اطلاعات اولیه لازم جهت اولویتبندی هریک از موانع مورد نظر از جامعه آماری مربوطه که شامل مدیران و کارشناسان شرکت بیمه ایران در استان اصفهان بودهو تعدادشان ۲۸ نفر می باشد جمع آوری گردیده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که از میان موانع هشت گانهشناسایی شده، فقدان یک برنامه ی جامع الکترونیکی جهت فروش بیمه نامه (۰/۳۳۱)، فقدان زیرساخت های الکترونیکی پرداخت حق بیمه (۰/۲۳۱)، عدم استانداردسازی ریسک بیمه (۰/۱۵۷)، عدم وجود زیر ساخت های ارتباطی و مخابراتی مناسب (۰/۰۷۱)، عدم باور مدیران به امکان الکترونیکی شدن بیمه (۰/۰۴۸)، عدم اعتماد و اطمینان عمومی نسبت به فعالیت های الکترونیکی (۰/۰۳۳) و عدم آشنایی عموم بیمه گذاران با بیمه گذاری الکترونیک (۰/۰۲۴) به ترتیب اولویت تعیین گردیده اند.
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…