بازگشت به صفحه اصلی

شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک شرکت بیمه ارمان

شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک شرکت بیمه آرمان

شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک شرکت بیمه آرمان

خرید آنلاین بیمه نامه بصورت غیر حضوری ،صنعت بیمه با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند ضمن پشتیبانی از نهادهای اقتصادی، روند سازندگی صنعتجامعه را بیش از پیش تسهیل نماید.

 مشروط بر اینکه موانع و محدودیت های بیمه گذاری مبتنی بر فناوری شناخته و از بطناین صنعت زدوده شود. بر اساس تحقیق حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک در شرکت بیمه ارمان استان اصفهان انجام گردیده است. در تحقیق حاضر که بر اساس روش توصیفی – پیمایشی انجام شده، ابتدا مبتنیبر یک رویکرد جامع از طریق یک چک لیست و بهره گیری از تکنیک دلفی، موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک در شرکتبیمه ایران مزبور شناسایی گردیده است. سپس با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخت، اطلاعات اولیه لازم جهت اولویتبندی هریک از موانع مورد نظر از جامعه آماری مربوطه که شامل مدیران و کارشناسان شرکت بیمه ایران در استان اصفهان بودهو تعدادشان ۲۸ نفر می باشد جمع آوری گردیده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که از میان موانع هشت گانهشناسایی شده، فقدان یک برنامه ی جامع الکترونیکی جهت فروش بیمه نامه (۰/۳۳۱)، فقدان زیرساخت های الکترونیکی پرداخت حق بیمه (۰/۲۳۱)، عدم استانداردسازی ریسک بیمه (۰/۱۵۷)، عدم وجود زیر ساخت های ارتباطی و مخابراتی مناسب (۰/۰۷۱)، عدم باور مدیران به امکان الکترونیکی شدن بیمه (۰/۰۴۸)، عدم اعتماد و اطمینان عمومی نسبت به فعالیت های الکترونیکی (۰/۰۳۳) و عدم آشنایی عموم بیمه گذاران با بیمه گذاری الکترونیک (۰/۰۲۴) به ترتیب اولویت تعیین گردیده اند.شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک شرکت بیمه ارمان

بررسی شناسایی موانع پیاده سازی بیمه الکترونیکی در صنعت بیمه ارمان و ارائه راهکارهای مناسب

 

یمه الکترونیکی یکی از پدیده های مهم حاصل از به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین مدیریت اطلاعات است که باعث تحولی عمیق در نحوه فروش بیمه و دریافت خسارت شده است. به طوری که سطح ارتباط با بیمه گذار را افزایش داده و از سوی دیگر دامنه خرید و فروش مجازی بعضی از انواع بیمه نامه ها را وسیع تر کرده است. دراین تحقیق به بررسـی و شناسـایی موانع پیاده سازی بیمه الکترونیکی (فروش پوشش بیمه ای از طریق اینترنت) در صنعت بیمه ایران و ارائه راهکارهای مناسب آن می پردازیم.

 

 

 

Views: 0

[cusrev_reviews_grid count="3" show_products="true" product_links="true" sort_by="date" sort="DESC" categories="" product_tags="" products="" color_ex_brdr="#ebebeb" color_brdr="#ebebeb" color_ex_bcrd="" color_bcrd="#ffffff" color_pr_bcrd="#f4f4f4" color_stars="#FFD707" shop_reviews="false" count_shop_reviews="1" inactive_products="false" avatars="initials" show_more="0" min_chars="0" show_summary_bar="false"]
میانبر به مقالات دیگر
امتیاز دهی
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *