بیمه آرمان

عوامل رضایت مندی بیمه شدگان و درآمد شرکت های بیمه

بررسی تاثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه

 

رضایت مندی درآمد بیمه، در این تحقیق روابط بین معیارهای غیر مالی و عملکرد مالی شرکت های بیمه مکمل درمان مورد بررسی قرار گرفت در این بررسی معیار رضایتمندی مشتریان به عنوان معیار غیر مالی و در آمد شرکت به عنوان معیار مالی در نظر گرفته شد جامعه آماری شعب شرکت بیمه رازی در سراسر کشور انتخاب گردید که با استفاده از فرمول تعیین نمونه برای جامعه نامشخص حجم نمونه ۱۹۶ تعیین گردید و پرسشنامه ای حاوی ۳۴ سوال جهت سنجش معیار غیر مالی رضایتمندی مشتریان منتشر و تعداد ۱۷۵ پاسخ نامه حدود ۸۹% پاسخ نامه ها جمع آوری گردید برای آزمون فرضیه ها از آزمون t تک نمونه ای و همچنین محاسبه ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد و از آمارهای tوF استفاده شد جهت انجام تجزیه تحلیل آماری نرم افزارهای ۱۶/۰ spss2 و ۸/۰ STATISTICA مورد استفاده قرار گرفت نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که علی رغم بالا بودن میزان رضایتمندی بیمه شدگان در تمام شعبات مورد استفاده قرار گرفت نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که علی رغم بالا بودن میزان رضایتمندی بیمه شدگان در تمام شعبات عوامل رضایتمندی میزان و نحوه انجام تعهدات شرایط کیفی حاکم بر شرکت بیمه مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه با درآمد این شرکت رابطه معناداری وجود ندارد

بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه

در این تحقیق، روابط بین معیارهای غیرمالی و عملکرد مالی شرکتهای بیمه مکمل درمان مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی معیار رضایتمندی مشتریان به عنوان معیار غیرمالی و درآمد شرکت به عنوان معیار مالی در نظر گرفته شد. جامعه آماری شعب شرکت بیمه آرمان در سراسر کشور انتخاب گردید. که با استفاده از فرمول تعیین نمونه برای جامعه نامشخص حجم نمونه ۱۹۶ تعیین گردید و پرسشنامهای حاوی ۳۴ سؤال جهت سنجش معیار غیرمالی رضایتمندی مشتریان منتشر و تعداد ۱۷۵ پاسخ نامه، حدود ۸۹ % پاسخنامهها جمعآوری گردید. برای آزمون فرضیهها ازآزمونtتک نمونهای و همچنین محاسبه ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد و از آمارههایt وFاستفاده شد. جهت انجام تجزیه تحلیل آماری نرم افزارهایSTATISTICA (8/ و ( ۰ SPSS2 (16/0 مورداستفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که علی رغم بالا بودن میزان رضایتمندی بیمه شدگان در تمام شعبات، عوامل رضایتمندی، (میزان و نحوه انجام تعهدات)، (شرایط کیفی حاکم بر شرکت بیمه) (مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه) با درآمد این شرکت رابطه معناداری وجود ندارد.

روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

website manager

Share
Published by
website manager

Recent Posts

۱ سوال، الفتی چیست ؟

1 سوال، الفتی چیست ؟   الفتی در چاپهای اولیه لغت‌نامه دهخدا که منطبق بر…

4 ماه ago

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…

5 ماه ago

کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه

      صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است و بر…

5 ماه ago

انواع فعالیت های نوین بیمه ای در صنعت بیمه جهان

      مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…

5 ماه ago

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…

5 ماه ago

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید     ماده 1- محصول بیمه‌ای جدید، پوشش بیمه‌ای…

5 ماه ago