*در شرایط تجاری کنونی، بازاریابی امری ضروری است. اگر روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید عملکرد شما به جای سودمند بودن، زیانبار خواهد بود. با دوری کردن از اشتباهات رایج و معمول، از دامهای بزرگ بازاریابی دوری گزینید:
*در صورتی که هدفی نداشته باشید، توقع و انتظاری نیز جهت موفقیت نداشته باشید؛ بسیاری از نمایندگان محترم در واقع نمیدانند که از بازاریابی چه میخواهند یا انتظارشان از تلاشهای شبانهروزی چیست. ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم کنید. سپس، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است. در پایان، همواره از تناسب مراحل با اهدافتان، اطمینان حاصل کنید.
*نماینگان در برخورد با بازاریابی بیشتر دچار ترسی مبهم و نامحسوس میشوند. آنها نه از خود بازاریابی، که از احتمال شکستشان در بازاریابی واهمه دارند. این ترس حتی میتواند آنان را از آغاز و ادامهی کار باز دارد. هنگامی که عملیات بازاریابیتان را راهاندازی میکنید، از اینکه بارها و بارها زمین بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.
*بازار صنعت بیمه کشور در حال گذار از مرحله سنتی می باشد . چاره ای جز حرفه ای شدن نداریم. هر نماینده می بایست با تشکیل تیم های فروش نسبت به طراحی مسیر حرکت خود در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقدام نموده و در این مسیر از مشاوره با کارشناسان خبره بازاریابی، تیم سازی و مخصوصا مطالعه در این زمینه کوتاهی ننماید.
*اگر آموزشهای لازم بازاریابی را در اختیار کارمندانتان قرار ندهید، آنها همچنان نسبت به موفقیت بدگمان خواهند بود و این مساله میتواند به از بین رفتن تفکر بازاریابی در دفاتر نمایندگی منجر شود. همواره کارکنان خود را به دوره های آموزش بازاریابی هدایت نمایید و برای انجام آن اصرار بورزید.
*یک بازاریابی کوچک ولی منسجم که منجر به فروش بیمه نامه ای با حق بیمه ناچیز گردد، میتواند راهگشاتر از فروش بیمه نامه با حق بیمه بالا که به صورت ضعیفی طراحی شده است باشد. حداقل دو بار در سال سرمایه بازاریابیتان را ارزیابی کنید. و بدانید که به چه میزان و چگونه برای بازاریابی هزینه کرده اید.
*وقت خود را با رفت آمد هایی که احتمال به بار نشستن آن ضعیف است تلف نکنید . بازار هدف خود را تعیین کنید هر چند کوچک باشد و برای آن تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن کنید، در کنار گذاشتن قسمتهایی که درست عمل نمیکند، تردیدی به خود راه ندهید.
*نداشتن حس مسوولیتپذیری؛ بدترین و بزرگترین اشتباهی است که یک نماینده و کارکنان آن میتواند مرتکب شود. داشتن اهداف واقعبینانه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند، ضروری است. در غیر این صورت شما به حذف از بازار” آری“ گفتهاید و هیچچیز را عملی نساختهاید.
*اگر در شناسایی و ارج نهادن به مهارتها و تخصصهای بازاریابی کارمندانتان سهلانگاری کنید، محرکهایی که باید به کار گرفته شوند، دچار لغزش میشوند و نتیجهای معکوس در پی خواهند داشت. راههای موفقیت در بازاریابی را که پایههایی ثابت و استوار دارند، بشناسید. سیستم برقراری حقوق بازاریابان باید به گونه ای طراحی گردد که منجر به تشویق و مانداری بازریابان گردد. همواره با تقویت بنیه علمی و آموزشی بازاریابان و کارکنان اهتمام ورزید.
*مشتریان به ظاهر خدمات توجه زیادی نشان می دهند سعی کنید فروش بیمه نامه ها را در قالب های غیر مرسوم انجام دهید. کارهای دیگری نیز در کنار فروش اصلی خود انجام دهید. به شکلی که در ذهن مشتری تصویری زیبا خلق کرده باشید.
*همواره با بخشیدن بخشی از کارمزد به مشتری مخالفت نمایید . اگر شیوه بازاریابی متفاوت باشد می توان تخفیف را در قالب های دیگری عرضه نمود.
*گفتهاند: «هنگامی که کاری نوشته شود، انجام میپذیرد». همیشه اهداف و طرحهایتان را بنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن، دیدگاه و چشمانداز شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مطالب فوق بر گرفته از ارزیابی عملکرد نمایندگان استان است که با آن مواجه میشوند. با پرهیز از تکرار اشتباهات ، از آنان رقبای خویش پیشی بگیرید.
روزبه عبادی نمین کد۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس 09118039282
طراحی سایت ومیزبانی وب در کلاب هاست
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…