نکاتی چند در خصوص بازاریابی در دفاتر بیمه
*در شرایط تجاری كنونی، بازاریابی امری ضروری است. اگر روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید عملکرد شما به جای سودمند بودن، زیانبار خواهد بود. با دوری کردن از اشتباهات رایج و معمول، از دامهای بزرگ بازاریابی دوری گزینید:
*در صورتی که هدفی نداشته باشید، توقع و انتظاری نیز جهت موفقیت نداشته باشید؛ بسیاری از نمایندگان محترم در واقع نمیدانند كه از بازاریابی چه میخواهند یا انتظارشان از تلاشهای شبانهروزی چیست. ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم كنید. سپس، بپذیرید كه بازاریابی یك مرحله است. در پایان، همواره از تناسب مراحل با اهدافتان، اطمینان حاصل كنید.
*نماینگان در برخورد با بازاریابی بیشتر دچار ترسی مبهم و نامحسوس میشوند. آنها نه از خود بازاریابی، كه از احتمال شكستشان در بازاریابی واهمه دارند. این ترس حتی میتواند آنان را از آغاز و ادامهی كار باز دارد. هنگامی كه عملیات بازاریابیتان را راهاندازی میكنید، از اینكه بارها و بارها زمین بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.
*بازار صنعت بیمه کشور در حال گذار از مرحله سنتی می باشد . چاره ای جز حرفه ای شدن نداریم. هر نماینده می بایست با تشکیل تیم های فروش نسبت به طراحی مسیر حرکت خود در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقدام نموده و در این مسیر از مشاوره با کارشناسان خبره بازاریابی، تیم سازی و مخصوصا مطالعه در این زمینه کوتاهی ننماید.
*اگر آموزشهای لازم بازاریابی را در اختیار كارمندانتان قرار ندهید، آنها همچنان نسبت به موفقیت بدگمان خواهند بود و این مساله میتواند به از بین رفتن تفکر بازاریابی در دفاتر نمایندگی منجر شود. همواره کارکنان خود را به دوره های آموزش بازاریابی هدایت نمایید و برای انجام آن اصرار بورزید.
*یک بازاریابی کوچک ولی منسجم که منجر به فروش بیمه نامه ای با حق بیمه ناچیز گردد، میتواند راهگشاتر از فروش بیمه نامه با حق بیمه بالا كه به صورت ضعیفی طراحی شده است باشد. حداقل دو بار در سال سرمایه بازاریابیتان را ارزیابی كنید. و بدانید که به چه میزان و چگونه برای بازاریابی هزینه کرده اید.
*وقت خود را با رفت آمد هایی که احتمال به بار نشستن آن ضعیف است تلف نکنید . بازار هدف خود را تعیین کنید هر چند کوچک باشد و برای آن تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن كنید، در كنار گذاشتن قسمتهایی كه درست عمل نمیكند، تردیدی به خود راه ندهید.
*نداشتن حس مسوولیتپذیری؛ بدترین و بزرگترین اشتباهی است كه یك نماینده و کارکنان آن میتواند مرتكب شود. داشتن اهداف واقعبینانه و عملكرد سریع برای كسانی كه در كار بازاریابی هستند، ضروری است. در غیر این صورت شما به حذف از بازار” آری“ گفتهاید و هیچچیز را عملی نساختهاید.
*اگر در شناسایی و ارج نهادن به مهارتها و تخصصهای بازاریابی كارمندانتان سهلانگاری كنید، محركهایی كه باید به كار گرفته شوند، دچار لغزش میشوند و نتیجهای معكوس در پی خواهند داشت. راههای موفقیت در بازاریابی را كه پایههایی ثابت و استوار دارند، بشناسید. سیستم برقراری حقوق بازاریابان باید به گونه ای طراحی گردد که منجر به تشویق و مانداری بازریابان گردد. همواره با تقویت بنیه علمی و آموزشی بازاریابان و کارکنان اهتمام ورزید.
*مشتریان به ظاهر خدمات توجه زیادی نشان می دهند سعی کنید فروش بیمه نامه ها را در قالب های غیر مرسوم انجام دهید. کارهای دیگری نیز در کنار فروش اصلی خود انجام دهید. به شکلی که در ذهن مشتری تصویری زیبا خلق کرده باشید.
*همواره با بخشیدن بخشی از کارمزد به مشتری مخالفت نمایید . اگر شیوه بازاریابی متفاوت باشد می توان تخفیف را در قالب های دیگری عرضه نمود.
*گفتهاند: «هنگامی كه کاری نوشته شود، انجام میپذیرد». همیشه اهداف و طرحهایتان را بنویسید و این احتمال را بدهید كه هنگام نوشتن، دیدگاه و چشمانداز شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مطالب فوق بر گرفته از ارزیابی عملکرد نمایندگان استان است که با آن مواجه میشوند. با پرهیز از تكرار اشتباهات ، از آنان رقبای خویش پیشی بگیرید.
روزبه عبادی نمین کد977 بیمه آرمان
شماره تماس 09118039282
طراحی سایت ومیزبانی وب در کلاب هاست


