تاثیر مشتری مداری بر عملکرد فروشندگان

تاثیر مشتری مداری بر عملکرد فروشندگان

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مشتری مداری بر عملکرد فروشندگان بیمه عمر و زندگی شهر تهران پرداخته است. تحقیق حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی ازنظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه فروشندگان بیمه عمر و زندگی شهر تهران می باشد. از بین جامعه آماری چون تعداد آنها نامشخص است بر حسب جدول مورگان، در مواردی که جامعه آماری نامحدود است ۳۸۴ نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد که این افراد با روش تصادفی انتخاب شدند. در این تحقیق جهت گردآوری داده های تحقیق از پرسشنامه استفاده شد. برای اندازه گیری مشتری مداری فروشندگان از پرسشنامه سینگ و کوشی (۲۰۱۲) با ۶ آیتم استفاده شده است و در نهایت برای بعد عملکرد فروشندگان از پرسشنامه های برمن و همکاران (۱۹۸۲)، با ۶ آیتم استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزارهای spss۲۶ و pls مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در فرضیه اصلی: مشتری مداری فروشندگان بر عملکرد فروشندگان بیمه عمر و زندگی تاثیر دارد (۰. ۷۴۰).

مشتری مداری چیست؟ اصول و تکنیک های مشتری مداری

مشتری مداری یک فلسفه تجاری هستش که مشتری رو در اولویت قرار میده. این یعنی تصمیم گیری ها با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های مشتری انجام میشه. بنابراین، کسب و کار همیشه برای ارائه بهترین تجربه ممکن، تلاش میکنه.

اما چطور میشه به مشتری مداری رسید؟ در واقع شما باید مطمئن بشین که تمام فعالیت های شرکتتون بر اساس یک چارچوب فرهنگی مشخص انجام می شه. این امر مستلزم مطالعه مسئولانه و مستمر مشتری از نظر موارد زیر هستش:

  • نیازها
  • ادراک ها
  • اولویت ها
  • نگرش ها و سطوح رضایت

این اطلاعات نه تنها برای درک مشتری فعلی، بلکه برای مشتری آینده هم جستجو میشه. به این ترتیب، شرکت میتونه ترندها رو قبل از وقوع تشخیص بده. بنابراین، به طور کلی باید استراتژی هایی طراحی کنین تا در بازار، مرتبط و رقابتی باقی بمونن.

اتخاذ رویکرد تمرکز روی مشتری یکی از بهترین راه ها برای برآورده کردن انتظارات مشتریان و ایجاد وفاداری مشتری به حساب میاد. در دنیایی که مصرف کنندگان تمام امکانات رفاهی رو در اختیار دارن، هیچ چیز موثرتر از این نیست که با ایجاد یک تجربه خرید رضایت بخش، اونها رو بارها و بارها دعوت کنین تا با برند شما تعامل کنن.

علاوه بر این، تمرکز روی مشتری به شما کمک می کنه تا محصولات یا خدمات خودتون رو با عادات جدید مصرف کننده تطبیق و نرخ تبدیل رو افزایش بدین.

 

چرا مشتری مداری اهمیت داره؟

اگر مشتری خودتون رو بشناسین و درک کنین، می تونین محصول یا خدماتتون رو مطابق با نیازها و ترجیحات اونها تنظیم کنین. با این کار می تونین محصولات یا خدماتتون رو به طور موثرتری بفروشین.

در نگاه اول، این امر به عنوان سودآورترین مزیت مشتری مداری برای یک شرکت برجسته می شه. اما برای اینکه در بازار شغل موفقی داشته باشین، به چیزی بیشتر از فروش نیاز دارین. در این بخش به چند مورد از مزایای کلیدی مشتری مداری اشاره کردیم.

روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان

شماره تماس 09118039282

بیمه با شما

طراحی سایت ومیزبانی وب در کلاب هاست

برای خواندن مقاله کلیک کنید

website manager

Recent Posts

۱ سوال، الفتی چیست ؟

1 سوال، الفتی چیست ؟   الفتی در چاپهای اولیه لغت‌نامه دهخدا که منطبق بر…

4 ماه ago

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…

5 ماه ago

کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه

      صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است و بر…

5 ماه ago

انواع فعالیت های نوین بیمه ای در صنعت بیمه جهان

      مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…

5 ماه ago

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…

5 ماه ago

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید     ماده 1- محصول بیمه‌ای جدید، پوشش بیمه‌ای…

5 ماه ago