مشتری مداری چیست؟ اصول و تکنیک های مشتری مداری
مشتری مداری یک فلسفه تجاری هستش که مشتری رو در اولویت قرار میده. این یعنی تصمیم گیری ها با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های مشتری انجام میشه. بنابراین، کسب و کار همیشه برای ارائه بهترین تجربه ممکن، تلاش میکنه.
اما چطور میشه به مشتری مداری رسید؟ در واقع شما باید مطمئن بشین که تمام فعالیت های شرکتتون بر اساس یک چارچوب فرهنگی مشخص انجام می شه. این امر مستلزم مطالعه مسئولانه و مستمر مشتری از نظر موارد زیر هستش:
- نیازها
- ادراک ها
- اولویت ها
- نگرش ها و سطوح رضایت
این اطلاعات نه تنها برای درک مشتری فعلی، بلکه برای مشتری آینده هم جستجو میشه. به این ترتیب، شرکت میتونه ترندها رو قبل از وقوع تشخیص بده. بنابراین، به طور کلی باید استراتژی هایی طراحی کنین تا در بازار، مرتبط و رقابتی باقی بمونن.
اتخاذ رویکرد تمرکز روی مشتری یکی از بهترین راه ها برای برآورده کردن انتظارات مشتریان و ایجاد وفاداری مشتری به حساب میاد. در دنیایی که مصرف کنندگان تمام امکانات رفاهی رو در اختیار دارن، هیچ چیز موثرتر از این نیست که با ایجاد یک تجربه خرید رضایت بخش، اونها رو بارها و بارها دعوت کنین تا با برند شما تعامل کنن.
علاوه بر این، تمرکز روی مشتری به شما کمک می کنه تا محصولات یا خدمات خودتون رو با عادات جدید مصرف کننده تطبیق و نرخ تبدیل رو افزایش بدین.
چرا مشتری مداری اهمیت داره؟
اگر مشتری خودتون رو بشناسین و درک کنین، می تونین محصول یا خدماتتون رو مطابق با نیازها و ترجیحات اونها تنظیم کنین. با این کار می تونین محصولات یا خدماتتون رو به طور موثرتری بفروشین.
در نگاه اول، این امر به عنوان سودآورترین مزیت مشتری مداری برای یک شرکت برجسته می شه. اما برای اینکه در بازار شغل موفقی داشته باشین، به چیزی بیشتر از فروش نیاز دارین. در این بخش به چند مورد از مزایای کلیدی مشتری مداری اشاره کردیم.
روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس 09118039282
بیمه با شما
طراحی سایت ومیزبانی وب در کلاب هاست
برای خواندن مقاله کلیک کنید