اگرچه این امر ریشه در ادبیات کارآفرینی دارد اما امروزه کارآفرینیسازمانی به عنوان یک مفهوم مستقل، جایگاه خود را در ادبیات مدیریت یافته است. و سازمانهای پیشرو سرمایه گذاری های بیشتری در کارآفرینیسازمانی انجام می دهند.
کارمندان در حالی که درون یک سازمان بزرگ مشغول به کار هستند، میتوانند یک کارآفرینسازمانی باشند. معمولا کارآفرینان سازمانی، به تنهایی ابتکار عمل را به دست گرفته و محصولات، فرآیندها، سیاستها و خدماتی برای سازمانشان ایجاد می کنند. با اینکه چنین کارمندانی همچنان در چهارچوبهای اهداف و ماموریت سازمانی به تلاشهای خود ادامه می دهند.
کارآفرین بودن به این معنی نیست که، همه وظایف خود را به گونهای نامتعارف انجام دهید یا دارای خلاقیت خاصی باشید. برای کارآفرینیسازمانی باید شهامت داشته و به دنبال ایدهای بروید که فکر میکنید میتواند برای سازمان یا مشتریانتان ارزشآفرینی کند.
آنها تولیدات، خدمات و فرایندهای جدیدی را معرفی کرده تا شرکت را قادر سازند به رشد و سود بالایی دست یابد. کارآفرینسازمانی فردی است که هنگام کار در یک سازمان بزرگ، از مهارتهای کارآفرینانه خود استفاده کرده و منابع را سازماندهی میکند تا فعالیت جدیدی را ایجاد و مدیریت کند.
صاحبنظران این حوزه، در ارتباط با اهمیت کارآفرینیسازمانی به نکات جالبی اشارهکردهاند. آنها معتقدند سازمانهای کارآفرین در مقابل سازمانهای سلسله مراتبی بهمراتب بهتر راهبری میشوند؛ زیرا تناسب بین سیستم و سرمایههای فکری خود را بهدقت حفظ میکنند.
در ذیل به ۴ نوع از تقسیمبندی انواع کارآفرینی سازمانی اشاره میشود:
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…