جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اثر مولفه های کار آفرینی سازمانی بر ارتقاء اهداف سازمانی با استفاده از آینده پژوهی در شرکتهای بیمه

اثر مولفه های کار آفرینی سازمانی بر ارتقاء اهداف سازمانی با استفاده از آینده پژوهی در شرکتهای بیمه

اثر مولفه های کار آفرینی سازمانی بر ارتقاء اهداف سازمانی با استفاده از آینده پژوهی در شرکتهای بیمه

با توجه به اینکه نقش کارآفرینی در سازمان ها و تلاش برای جستجوی منابع و الگوها اعم از ثبات یا عدم ثبات آن و نقش آفرینی آینده پژوهشی جهت نیل به اهداف سازمان ها ،به وفور قابل مشاهده است. هدف این تحقیق آینده پژوهی با شناسایی چالش ها و فرصت های کار آفرینی سازمانی و نقش موثرآن براهداف سازمانی شرکت های بیمه می باشد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر درجه توصیفی و از نظر گردآوری اطلاعات به روش همبستگی (رابطه علی و معلولی) جمع آوری شده است .جامعه آماری شامل۱۳۸ نفر از کارکنان شرکت بیمه ی تجارت نو می باشد. روش جمع آوری اطلاعات جهت بررسی ارتباط موثر بین مولفه های کارآفرینی سازمانی و اهداف سازمانی پرسشنامه می باشد و برای سنجش سازگاری پایایی و همبستگی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که کارآفرینی سازمانی تاثیر بسزائی در ارتقا و افزایش اهداف سازمانی دارد و ارتباط کارآفرینی سازمانی و آینده پژوهی را بصورت موثر و مثبت بیان می کند و پر رنگ ترین مولفه های کارآفرینی سازمانی در آینده پژوهشی را خلاقیت و نو آوری کارکنان، نوع نگرش مدیر و رهبران سازمان ،اشتیاق و افزایش خود باوری، خطر پذیری و باور اهداف سازمان و روحیه ی یادگیری و انگیزه در خلق ایده و استقلال طلبی می داند که تاثیر مستقیم بر اهداف سازمانی و آینده پژوهی دارد و همچنین قوانین و مقررات و بروکراسی های سازمانی بر روند حرکت موثر و رو به جلو سازمان تاثیر منفی می گذارند.اثر مولفه های کار آفرینی سازمانی بر ارتقاء اهداف سازمانی با استفاده از آینده پژوهی در شرکتهای بیمه

فرآیند و ویژگی های کارآفرینی سازمانی چیست؟

اگرچه این امر ریشه در ادبیات کارآفرینی دارد اما امروزه کارآفرینی‌سازمانی به عنوان یک مفهوم مستقل، جایگاه خود را در ادبیات مدیریت یافته است. و سازمانهای پیشرو سرمایه گذاری های بیشتری در کارآفرینی‌سازمانی انجام می دهند.

کارمندان در حالی که درون یک سازمان بزرگ مشغول به کار هستند، می‌توانند یک کارآفرین‌سازمانی باشند. معمولا کارآفرینان سازمانی، به تنهایی ابتکار عمل را به دست گرفته و محصولات، فرآیندها، سیاست‌ها و خدماتی برای سازمان‌شان ایجاد می کنند. با اینکه چنین کارمندانی همچنان در چهارچوبهای اهداف و ماموریت سازمانی به تلاشهای خود ادامه می دهند.

کارآفرین بودن به این معنی نیست که، همه وظایف خود را به گونه‌ای نامتعارف انجام دهید یا دارای خلاقیت خاصی باشید. برای کارآفرینی‌سازمانی باید شهامت داشته و به دنبال ایده‌ای بروید که فکر می‌کنید می‌تواند برای سازمان یا مشتریان‌تان ارزش‌آفرینی کند.

فرهنگ کارآفرینی درون سازمانی

  • ابداع‌شده تا فعالیت‌های نوآورانه را در یک بافت سازمانی توصیف کند.
  • افراد سازمان تلاش می‌کنند تا کسب و کار موجود را بهبود بخشند.
  • واژه‌ی کارآفرینی‌سازمانی بر جنبه‌های مشارکت و همکاری تأکید دارد.
  • همچنین می‌تواند بهبود یک فرایند را درون شرکت در برگیر

    کارآفرین‌سازمانی کیست؟

    آن‌ها تولیدات، خدمات و فرایندهای جدیدی را معرفی کرده تا شرکت را قادر سازند به رشد و سود بالایی دست یابد. کارآفرین‌سازمانی  فردی است که هنگام کار در یک سازمان بزرگ، از مهارت‌های کارآفرینانه خود استفاده کرده و منابع را سازماندهی می‌کند تا فعالیت جدیدی را ایجاد و مدیریت کند.

    صاحب‌نظران این حوزه، در ارتباط با اهمیت کارآفرینی‌سازمانی به نکات جالبی اشاره‌کرده‌اند. آن‌ها معتقدند سازمان‌های کارآفرین در مقابل سازمان‌های سلسله مراتبی به‌مراتب بهتر راهبری می‌شوند؛ زیرا تناسب بین سیستم و سرمایه‌های فکری خود را به‌دقت حفظ می‌کنند.

    انواع کارآفرینی سازمانی

    در ذیل به ۴ نوع از تقسیم‌بندی انواع کارآفرینی سازمانی اشاره می‌شود:

    • سازمان‌های انتفاعی یا غیرانتفاعی: فعالیت‌های تجاری از طریق فروش تولیدات یا خدمات برای کسب سود ایجادشده و توسعه می‌یابد. درحالی‌که، فعالیت های غیرانتفاعی به‌منظور بهبود کیفیت زندگی برای اقشاری از جامعه به وجود می‌آید مانند صلیب سرخ
    • سازمان‌های کوچک و بزرگ: فعالیت‌های کارآفرینی ممکن است در یک شرکت بزرگ یا در خانه، مدرسه و حتی در سازمانهای محلی صورت گیرد.
    • سازمان‌های تولیدکننده کالا یا خدمات: کارآفرینان ممکن است به‌کاری اشتغال داشته باشند که به ارائه خدمات یا به تولید کالا می‌پردازد.
    • سازمان‌های محلی، ملی یا بین‌المللی: فعالیت‌های کارآفرینی‌سازمانی ممکن است در خانه، مدرسه، استان، کشور یا در سطح بین‌المللی انجام گیرد
    • روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
    • شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲
    • بیمه با شما
    • طراحی سابت ومیزبانی وبدرکلاب هاست
    • برای خواندن مقاله کلیک کنید
    • خرید آنلاین بیمه نامه
    • تاثیر مولفه های اقتصاد دانش بنیان
امتیاز دهی
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *