دولت الکترونیک و شرکت بیمه ، مقدمه و هدف پژوهش: در این مقاله به شناسایی نقش استقرار دولت الکترونیکی بر اثربخشی سازمان های بیمه پرداخته شده است. مهم ترین مساله ای که مورد پیگیری قرار می گیرد این است که آیا استقرار دولت الکترونیک بر اثربخشی سازمان های بیمه نقش دارد؟ و اینکه آیا استقرار دولت الکترونیک بر جلب رضایت مشتریان, بر انتقال سریع و صحیح اطلاعات و کاهش هزینه های سازمان های بیمه نقش دارد؟روش پژوهش: به منظور اجرای پژوهش یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی با استفاده از روش میدانی و تکنیک پرسشنامه مورد بررسی قرار می گیرد. در این مقاله با مبنا قرار دادن مولفه های رویکرد ذینفعان استراتژیک در مدل اثربخشی سازمان, شاخص های مناسب جهت ارزیابی نقش استقرار دولت الکترونیکی بر اثربخشی شرکت های بیمه تعریف شد و بر اساس آن دو پرسشنامه تهیه و تدوین شد. پرسشنامه های طراحی شده از میان مدیران و کارشناسان عملیاتی در شرکت بیمه ایران و مشتریان آن تکمیل شده است.یافته ها: از دید مشتریان, به کارگیری ابزارهای دولت الکترونیکی سبب بهبود میزان رضایتمندی آن ها می شود همچنین مدیران و کارشناسان شرکت بیمه نیز معتقدند که استقرار جامعه الکترونیکی بر انتقال سریع و صحیح اطلاعات و بر کاهش هزینه های شرکت های بیمه نقش دارد
1 سوال، الفتی چیست ؟ الفتی در چاپهای اولیه لغتنامه دهخدا که منطبق بر…
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…
چه شرکتهایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…
راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید ماده 1- محصول بیمهای جدید، پوشش بیمهای…