مقالات

نقش تجربه اشتراکی بر خرید اضطرابی مشتریان بیمه آرمان در دوره کووید ۱۹

نقش تجربه اشتراکی بر خرید اضطرابی مشتریان بیمه آرمان در دوره کووید ۱۹

بیمه ارمان کووید ۱۹در شرایط وقوع بحران، یکی از فاکتورهایی که میتواند برای شرکتها ایجاد مزیت رقابتی کند، تجربه مشتری است. این مفهوم به شرایط زمینهای وابسته بوده و حتی به صورت ذهنی نیز به دیگران منتقل میگردد. نتایج تحقیقات نشان میدهد، رفتار مصرفکننده در این دوره دستخوش تغییرات بسیاری شده است، یکی از این تغییرات خرید اضطرابی است. هدف تحقیق حاضر مطالعه نقش تجربه اشتراکی مشتری در خرید اضطرابی او در دوره کووید ۱۹ است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان بیمه ارمان در تهران بوده که از میان آنها ۳۸۴ به صورت احتمالی در دسترس انتخاب شدند. یافتههای تحقیق، مبین این امر است که اشتراک تجارب در فضای مجازی و حقیقی، اضطراب خرید را افزایش داده و قدرت تصمیمگیری عقلایی مشتری را کاهش میدهد. به خصوص اشتراک استرس تجربه شده در خرید حضوری، تجربه ناخوشایندی در دوره کووید محسوب میگردد که خرید اضطرابی را تشدید میکند. نتایج این تحقیق برای محققان این عرصه،بیمه ارمان کووید ۱۹ مدیران صنعت بیمه و تحقیقات آتی کاربردی میباش

تاثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی استراتژی کسب وکار  بیمه آرمان

 

امروزه، رمز موفقیت شرکت ها در ایجاد، حفظ روابط سودمند و ماندگار با مشتری و ایجاد ارزش و رضایت بیشتر برای مشتری است. هدف اصلی این پژوهش، تاثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کسب وکار در شرکت بیمه ارمان در استان چهار محال و بختیاری است. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی از نظر هدف کاربردی و از نظر زمان مقطعی است. برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان بیمه آرمان در استان چهارمحال و بختیاری می باشد، با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه ۳۸۴ نفر و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ به تایید رسید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و lisrel استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که در سطح اطمینان ۹۵ درصد بازاریابی خدمات بر استراتژی کسب وکار با میزان (۴۰/۰)، بازاریابی خدمات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (۵۸/۰)، تبلیغات بر استراتژی کسب وکار با میزان (۵۶/۰)، تبلیغات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (۴۸/۰)، فناوری اطلاعات بر استراتژی کسب وکار با میزان (۵۳/۰) و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (۵۵/۰) تاثیر مثبت دارد. با توجه به یافته ها می توان گفت بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات عواملی کارساز برای حفظ و جذب مشتری بیمه ارمان استان چهارمحال و بختیاری است.

روزبه عبادی نمین کد۹۷۷ بیمه آرمان

شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

بیمه با شما

تاثیر حضور بیمه گران اتکایی خارجی

برای خواندن مقاله نقش تجربه اشتراکی بر خرید اضطرابی مشتریان بیمه کلیک کنید

website manager

Share
Published by
website manager

Recent Posts

۱ سوال، الفتی چیست ؟

1 سوال، الفتی چیست ؟   الفتی در چاپهای اولیه لغت‌نامه دهخدا که منطبق بر…

4 ماه ago

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: گسترش استارت آپ ها برای فروش بیمه، ورود نابیمه گران…

5 ماه ago

کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه

      صنعت بیمه، یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است و بر…

5 ماه ago

انواع فعالیت های نوین بیمه ای در صنعت بیمه جهان

      مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با مرور بر انواع…

5 ماه ago

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟ ۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه…

5 ماه ago

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید

راهنمای خلق خدمات بیمه ای جدید     ماده 1- محصول بیمه‌ای جدید، پوشش بیمه‌ای…

5 ماه ago