بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان چیست؟ (راهنمای جامع)
یکی از محیطهای پر خطر که انواع حوادث کوچک و بزرگ در آن رخ میدهد، محیطهای کاری است که نیروهای شاغل در معرض آنها هستند. طبق تصویب قانون کار، تمام مسئولیتهای ناشی از رخ دادن حادثه در محیط کار برعهده کارفرما است و همین موضوع سبب شده که بیمه، طرحهای گوناگونی برای محافظت از کارفرماها در قبال خسارتهای احتمالی و شرایط خاص آنها ارائه دهد. بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان یا بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما یکی از انواع بیمه مسئولیت است که کارفرماها میتوانند با کمک آن، حوادث این چنینی را مدیریت کنند.
در این مطلب قصد داریم بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما را بهدقت بررسی کرده و تمام جزئیات آن را با هم مرور کنیم. بنابراین پیشنهاد میکنیم همراه ما باشید و پاسخ سوالات خود را در این نوشتار بیابید.
تعریف بیمه
بیمه مسئولیت یکی از مهمترین بیمههای موجود است که مسئولیت خسارتهای مالی و جانی افراد به سایر افراد جامعه را تحت پوشش قرار میدهد و در صورت وقوع حوادث ناگوار، مسئولیت آن حوادث را برعهده میگیرد.
بیمه مسئولیت انواع مختلفی دارد و به ۳ دستهبندی اصلی یعنی بیمه مسئولیت مدنی، بیمه مسئولیت قراردادی و بیمه مسئولیت متقابل تقسیم میشود. هر کدام از این دستهبندیهای اصلی، خود به چند شاخه دیگر تقسیم میشوند و بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، یکی از دستهبندیهای اصلی بیمه مسئولیت مدنی است.
در قانون کار به صراحت اعلام شده است که اگر در حین کار، اتفاق و حادثهای رخ دهد که دلیل آن عدم رعایت مقررات فنی و حفاظت کار و بهداشت باشد و از طریق آن، خسارت مالی و جانی به کارگران وارد شود، کارفرما مقصر شناخته خواهد شد و مسئولیت جبران خسارت بهصورت کامل برعهده او است.
این موضوع سبب شده که بیمه یک طرح بسیار عالی به نام بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان تعیین و تصویب کند. در صورت استفاده از این بیمه، اگر برای کارکنان یک مجموعه اتفاق و حادثهای رخ دهد، بیمه مسئولیت آن را برعهده گرفته و خسارت آن را جبران میکند. این خسارت ممکن است مالی و یا جانی باشد و علاوه بر کارکنان و نیروهای کار حاضر در آن مجموعه، شامل اشخاص ثالت نیز میشود.
روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲