استراتژی فروش متنوع با استفاده از بازاریابی مبتنی بر پایگاه
ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه کشور ایران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی دادههای دو مرحلهایشرکتهای بیمه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از مهمترین ﻧﻬﺎدﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ، ﺟﺎﯾﮕﺎه وﯾﮋهای در رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی کشورها دارند، ﺑﻪ ﻃﻮری ﮐﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎرای اﯾﻦ ﺑﺨﺶ، ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺨشهای اﻗﺘﺼﺎدی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. از اینرو ارزیابی عملکرد شرکتهای فعال در این صنعت و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از تکنیکهای ارزیابی عملکرد که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، تحلیل پوششی دادهها میباشد. در این مقاله با بهرهگیری از مدل دو مرحلهای تحلیل پوششی دادههای SORM-SBM ارزیابی عملکرد ۲۱ شرکت بیمهای فعال در کشور ایران با شاخصهای مالی انجام شده که علاوه بر کارایی کل، کارایی هر شرکت در دو حوزه بازاریابی و سودآوری را نیز محاسبه و نشان میدهد که عملکرد شرکت درصورتی کاراست که در هر دو حوزه کارا بوده باشد. همچنین مقادیر الگو نیز برای هر شرکت محاسبه و ارتباط میان این مقادیر و کارایی کل نشان داده شده است.کلیدواژههاتحلیل پوششی دادهها؛ کارایی؛ الگویابی؛ بیمه مراجع استراتژی فروش مبتنی پایگاه روزبه عبادی نمین کد۹۷۷ بیمه آرمان شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲ |