اثر ارزش ویژه نام و نشان تجاری شرکت های بیمه بر واکنش بیمه گذاران
شناسایی عوامل موثر بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری صنعت بیمه کشور از دیدگاه مشتریان
توصیه خرید نشان تجاری سال های اخیر بسیاری از شرکتها به این باور رسیدهاند که یکی از با ارزشترین دارایی آنها، برندهای محصولات و خدمات آنها میباشد (Kotler,2006) . در دنیای پیچیده و پرچالش امروز همه افراد چه به عنوان یک فرد و چه به عنوان یک مدیر کسب و کار، با گزینده های روزافزون و تلاش برای کاهش زمان تصمیم گیری و انتخاب مواجه هستند. بر این اساس توانمندی برندها در ساده سازی تصمیم گیری مشتریها، کاهش ریسک و تعریف انتظارات آنها بسیار ارزشمند است. یکی از وظایف مدیریت ارشد هر سازمان ایجاد برندهای قدرتمندی است که ضمن عمل به وعده ها و تعهدات، قدرت توانمندیهای خود را در طول زمان ارتقا دهند. نام تجاری از جمله دارایی های نامشهود هر شرکتی است که ارزش بالایی برای شرکت ایجادمی نماید. در پژوهش حاضر به ارزیابی ارزش ویژه نام و نشان تجاری صنعت بیمه کشور با استفاده ازمدل آکر پرداخته شده است. سؤال اساسی در این تحقیق به شرح زیر می باشد:عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه نام و نشان تجار ی صنعت بیمه کشور از دید مشتریان شرکتهای بیمه ایران و آسیا کدامند و میزان اهمیت هر کدام از این عوامل در ارزیابی مشتریان بیمه از ارزش ویژه نام و نشان تجاری چقدر است؟نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده است که عامل وفاداری به صورت مستقیم بر ارزش ویژه نام و نشان تاثیر دارد و سایر عوامل یعنی کیفیت ادراک شده، آگاهی از نام و نشان و نیز تداعی نام و نشان به طور غیر مستقیم و از طریق وفاداری می توانند بر ارزش ویژه نام و نشان اثر بگذارند.
روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس 09118039282