تأثیر استراتژیهای مزیت رقابتی بر عملکرد غیرمالی صنعت بیمه
هدف اصلی این پژوهش بررسی و سنجش چگونگی تأثیر استراتژی های مزیت رقابتی بر عملکرد غیرمالی صنعت بیمه میباشد. روش این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن را مشتریان برند بیمه ارمان در سه شهر رشت، لاهیجان و بندرانزلی تشکیل میدهند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی تعداد ۳۹۲ نفر از مشتریان به عنوان حجم نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابعاد اصلی پرسشنامههای پژوهش عبارت بودند از استراتژیهای رقابتی تمایزبخشی، رهبری هزینه، وفاداری، رضایتمندی، اعتماد و شهرت سازمان. با استفاده از آزمونهای آماری رگرسیون چندگانه و مدل معادلات ساختاری فرضیات پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که استراتژیهای مربوط به مزیت رقابتی شامل تمایزبخشی و رهبری هزینه به صورت معناداری عملکرد غیرمالی بیمه ارمان را در ابعاد وفاداری، رضایتمندی، اعتماد و شهرت سازمان پیشبینی میکنند. همچنین مدل معادلات ساختاری نیز نشان داد که استراتژیهای تمایزبخشی و رهبری هزینه با میانجی گری شهرت سازمان، رضایتمندی و اعتماد مشتریان بر وفاداری مشتریان تأثیرگذارند.
تحلیل مبانی الزام تشکیل شرکت های بیمه در قالب شرکت سهامی عام

پژوهش با هدف یافتن دلایل تعیین قالب شرکت سهامی عام جهت تاسیس شرکت های بیمه و پی بردن به چالش های موجود جهت حمایت منافع بیمه گذار و در نهایت ارایه قالب یا ساختار مناسب ارایه شده است.
در این پژوهش از روش توصیفی-تحلیلی بهره برده شده و جهت گردآوری اطلاعات نیز از روش کتابخانه ای استفاده شده است.
نتایج نشان داد برخی ویژگی های شرکت های سهامی عام که در این پژوهش مشخص گردید لزوما تامین کننده منافع بیمه گذار نیستند، قانونگذار را مجاب نموده که تاسیس شرکت های بیمه را صرفا در قالب شرکت سهامی عام یا شرکت تعاونی سهامی و طبق مقررات قانون تجارت مجاز قلمداد نماید. یکی از مهم ترین این ویژگی ها در کنار حجم عظیم سرمایه و سهولت خروج از شرکت، تسهیل حمایت از بیمه گذار بوده که بررسی رفتار شرکت های سهامی عام و ساختار آنها نیز صحت این ادعا را تقویت می کند. اما برخی از همین ویژگی ها از جمله سهولت خروج از شرکت خلاف منافع بیمه گذار نیز است، چرا که شرکت را در معرض تغییر زیاد سرمایه گذاران و کاهش انسجام تصمیمات مدیریتی و در نتیجه در معرض انحلال یا ورشکستگی قرار می دهد. لذا می توان گفت شرکت های سهامی عام با ساختار کنونی مناسب ترین قالب حقوقی برای شرکت های بیمه نیستند.
شرکت سهامی خاص با سهامدارانی که شرکت های سهامی عام هستند می تواند بیشترین حمایت را از منافع بیمه گذار به عمل آورد. چرا که از تشتت آراء مدیریتی می کاهد و باعث می گردد انسجام در تصمیم گیری و سیاست گذاری های شرکت در راستای تامین منافع مشتریان و بیمه گذاران افزایش یابد.
روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲
استراتژی فروش متنوع با استفاده از بازاریابی
برای خواندن مقاله تأثیر استراتژیهای مزیت رقابتی بر عملکرد غیرمالی صنعت بیمه کلیک کنید