ارائه مدل انتخاب آمیخته رسانه در کمپینهای تبلیغاتی خاص صنعت بیمه
چکیده:
هدف: این پژوهش با هدف انتخاب آمیخته رسانه در کمپین تبلیغاتی خاص صنعت بیمه که بهمنظور افزایش فروش بیمهنامههای خرد طراحی شده، اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر روش و چگونگی گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر نحوه اجرا از نوع پژوهشهای آمیخته (کیفی و کمی) بهشمار میرود. یافتهها: بهکمک نظر خبرگان صنعت بیمه و حوزه رسانه، در مجموع ۱۳ رسانه بهعنوان رسانههای موثر بر تبلیغات بازاریابی بیمههای خرد شرکتهای بیمه انتخاب شدند که از لحاظ اهمیت بهترتیب عبارتاند از: ۱. اینترنت (فضای مجازی)؛ ۲. تلویزیون؛ ۳. پورتال سازمانی (وبسایت)؛ ۴. رادیو؛ ۵. بیلبورد؛ ۶. پیام کوتاه؛ ۷. روزنامه؛ ۸. مجله؛ ۹. بروشور؛ ۱۰. تراکت؛ ۱۱. فضای داخل و بیرون اتوبوسهای شهری؛ ۱۲. صفحه سینما؛ ۱۳. فضای مترو. نتیجهگیری: با توجه به اینکه در اولویتبندی رسانهها، اینترنت مهمترین رسانه برای تبلیغ شناخته شد، پیشنهاد میشود که هنگام تنظیم برنامههای تبلیغاتی، برای اینترنت سهم بیشتری در نظر گرفته شود و سایر رسانههای موثر بر تبلیغات بازاریابی بیمههای خرد شرکتهای بیمه نیز بهترتیب اولویت، سهم خود را در برنامهای تبلیغاتی شرکتهای بیمه داشته باشند.
خلاصه ماشینی:
از این رو، به ترکیب مناسبی از رسانه های مختلف و برگرفته از نظر خبرگان در کمپین تبلیغاتی یادشده در صنعت بیمه نیاز است که به صورت علمی ارائه شده و جامعیت داشته باشد. هر کمپین تبلیغاتی هدایت شده ، باید شامل موارد زیر باشد: اهداف تبلیغ را به وضوح بیان کند؛ مشخص کند که چه پیامی دارد، مخاطب آن کیست ، در چه دوره ای از زمان مفید است ، چه بودجه ای را به دنبال دارد و به منظور چه ارتباطی فرستاده می شود؛ همه عناصر تشکیل دهنده برنامه تبلیغات و ارتقای فروش (تبلیغ در رسانه ها، تبلیغ در محل فروش ، ترویج فروش ، بازاریابی مکاتبه ای مستقیم ، حمایت مالی ، روابط عمومی و غیره ) را جزئی از برنامه منسجم بازارایابی بداند و آنها را به صورت موازی و هم زمان به کار گیرد؛ بودجه مناسب برای اجرای آن مشخص باشد؛ زمان اجرای آن معین باشد؛ نحوه ارائه برنامه را در همه مراحل از دیدگاه مخاطبان ارزیابی کند (آشتی ، اسفرجانی و مسعود فر، ۱۳۸۴)؛ هدف اصلی نبرد مخاطب باشد. در انتها با بهره مندی از نظر خبرگان حاضر در مرحله اول (خبرگان رسانه )، میزان اهمیت هر یک از عناصر آمیخته رسانه با توجه به وزن ویژگی های شناسایی شده تعیین شد و در نهایت با رتبه بندی عناصر رسانه ، ترکیب رسانه های پیشنهادی برای کمپین های تبلیغاتی خاص صنعت بیمه در این پژوهش ارائه شده است
روزبه عبادی نمین کد۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲