بررسی رابطه ساختار سرمایه و اقدامات بازاریابی
خروجی حاصل از روابط مستقیم/غیرمستقیم ساختار مالی شرکت ها و اقدامات بازاریابی و تاثیر بلندمدت آن ها بر تلقی مشتریان دارای ابعاد نظری متنوعی در مطالعات کشورهای مختلف است. این مقاله رابطه میان ساختار سرمایه و اقدامات بازاریابی شرکت های بیمه را با تاکید بر تبلیغات و ابعاد مالی بااهمیت در شرکت ها مورد تحلیل قرار می دهد. در راستای این امر با جمع آوری داده های شرکت های بیمه پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران در دوره زمانی ۱۳۹۴-۱۳۹۹ با استفاده از رگرسیون پانل دیتا و گشتاوری تعمیم یافته، ایستایی و پویایی روابط مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که اگرچه مشتریان نسبت به ساختار سرمایه شرکت اطلاعی ندارند اما نتایج برآمده ناشی از آن را در نتیجه رفتار بازاریابی شرکت های بیمه درک می کنند. شرکت هایی که از اهرم مالی بیشتر بهره می گیرند، مجبور به پرداخت بدهی از محل منابع داخلی شرکت شده و این امر می تواند علاوه بر مشکلات نمایندگی و کاهش ارزش بازاری، شرکت را در فعالیت های بازاریابی کندتر نموده و در نهایت تاثیر منفی بر تلقی مشتریان داشته باشد. نتایج این پژوهش می تواند در اتخاذ تصمیمات جامع از سوی مدیران شرکت های بیمه در انتخاب تامین مالی مناسب از حیث تاثیر بر رضایت مندی مشتریان سودمند باشد.
بازاریابی چیست و چه مراحل و انواعی دارد؟
بازاریابی یا مارکتینگ، پروسه متقاعدکردن مشتری در این باره است که چرا باید از میان تمام رقبا، محصول یا خدمات شما را انتخاب کند؟ بهبیان دیگر، به نحوه برقراری ارتباط در راه قانعکردن مشتری، بازاریابی گفته میشود.
بازاریابی شامل تولید محصول یا ایجاد خدمات، شناسایی کسانی که احتمالا این محصول یا خدمات را میخرند یا میخواهند، بهبود و ارتقای محصول و خدمات و همچنین انتقال آنها به کانالهای مناسب فروش است. در این مطلب میخوانید که بازاریابی چیست و چه مراحل و اهدافی دارد.
تعریف بازاریابی و اهداف آن
تعاریف متعددی برای بازاریابی وجود دارد اما یکی از کاملترین آنها تعریف دکتر روستا است. بر اساس این تعریف بازاریابی شامل سه رکن است: بازارشناسی (شناخت مشتریان و نیاز آنها)، بازارسازی (خلق و به دستآوردن سهم بازار) و بازارداری (حفظ سهم بازار).
اهداف بازاریابی شامل موارد زیر است:
- جلب توجه مخاطبان بازار هدف؛
- متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول شما؛
- ارائه روش خاص و کمخطری که انجامدادن آن برای مشتری آسان است.
اگر هدف کسبوکار شما فروش بیشتر محصول یا خدماتتان است، باید در جواب بازاریابی چیست پاسخ داد که بازاریابی همان راهی است که در رسیدن به هدف کمکتان میکند. هر کاری که در راه متقاعد سازی مشتری برای خرید محصول یا خدمات خود انجام میدهید، مثل تبلیغات، فعالیت در رسانههای اجتماعی، ارائه کوپنها، حراجها و حتی نحوه نمایش محصولات، در دسته بازاریابی قرار میگ
۴ مرحله بازاریابی
پس از پاسخ به سؤال بازاریابی چیست باید مراحل آن را بررسی کنیم. برای آنکه شرکتها اطمینان یابند که محصولات یا خدماتشان برای فروش و ارائه آماده است، باید مراحل مختلفی از بازاریابی را طی کنند.
۱. ایدهپردازی
بازاریابی زمانی شروع میشود که درباره یک محصول یا خدمات، شروع به ایدهپردازی میکنید. پیش از آنکه ارائه محصول یا خد
ماتی را راهاندازی کنید، باید تصمیم گیری کنید که میخواهید چه چیزی را بفروشید، چه گزینههایی در دسترستان هست یا به چگونگی بستهبندی و ارائه محصول به مصرفکنندگان بیندیشید.
۲. تحقیق و آزمایش
پیش از آنکه بتوانید ایده خود را عمومی کنید، باید در زمینه بازاریابی به تحقیق و آزمایش بپردازید. در این فرایند محصولات از این نظر بررسی میشوند که مشخص شود که علاقه مصرفکننده چیست تا ایدهها بر اساس آن تغییر یابد و در نهایت اینکه برای این محصول چه قیمتی مناسب است.
تحقیق درمورد رقبا میتواند در تعیین قیمت بهینه و ایجاد بهترین ایدهها برای بازاریابی و استقرار در بازار، به شما کمک کند.
۳. تبلیغات
اطلاعاتی که پس از تحقیق و آزمایش جمعآوری کردهاید، میتواند به تعریف بازاریابی و همچنین در ایجاد کمپین بازاریابی به شما کمک کند. کمپینها میتواند شامل مدلهای مختلفی از رسانه، رویدادها، تبلیغات مستقیم، مشارکتهای مالی، روابط عمومی و موارد دیگر باشد.
قبل از شروع کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی، معیارهای مشخصی را برای سنجش میزان تأثیر آن کمپین تعیین کنید تا بتوانید با کمک آن اثرگذاری را ارزیابی کنید.
۴. فروش
برنامه ریزی کنید که میخواهید محصول خود را کجا و چگونه بفروشید؛ برای مثال، شرکتهای کالاهای مصرفی محصولات خود را به عمدهفروشان و عمدهفروشان نیز آن را به خردهفروشان میفروشند.
در بازار صنعتی، روند خرید طولانیتر است و تصمیمگیرندگان بیشتری را در بر میگیرد. ممکن است شما فروشنده محلی، ملی یا بینالمللی باشید. برخی از شرکتها محصولات یا خدمات خود را فقط بهصورت آنلاین میفروشند. کانالهای فروش و توزیع شما در تعیین خریداران محصولات شما، زمان و چگونگی خرید آنها مؤثرند.
روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان
شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲
طراحی سایت ومیزبانی وب درکلاب هاست
برای خواندن مقاله زیر کلیک کنید