تاثیر بازاریابی الکترونیک بر میزان فروش بیمه های عمر و زندگی بیمه کارآفرین
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی الکترونیک بر میزان فروش بیمه های عمر و زندگی بیمه کارآفرین میباشد. بازاریابی الکترونیکی یکی از ابزارهای نوین مورد استفاده در ترغیب مشتری به خرید میباشد. لذا با افزایش رقابت در بین شرکتهای بیمه انجام این پژوهش ضروری به نظر میرسد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی و شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی – پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل خریداران بیمه های عمر و زندگی بیمه کارآفرین در پاییز سال ۱۴۰۱ میباشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، تعداد ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی ساده است. ابزار گردآوری داده پرسشنامه میباشد که روایی و پایایی آن تایید شده است. برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss نسخه ۲۲ استفاده شده است. نتایج نشان میدهند که بازاریابی الکترونیکی تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر فروش بیمه های عمر و زندگی دارد.
بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفهای با فروش بالا شویم؟
بیمه محصولی است که افراد به آن نیاز دارند، اما باید این نیاز را در آنها بیدار کرد تا برای مزیتها و پوششهای بیمه هزینه کنند. مشتری زمانی که نیاز به تهیه بیمه را احساس کند، به طور حتم کار بازاریابی بیمه هم آسانتر خواهد شد. اگر میخواهید که در بازاریابی بیمه و فروش انواع بیمهنامه موفق باشید باید ارتباط موثری با مشتری برقرار کنید.ما در این مطلب میخواهیم شما را در این هدف کمک کنیم. اطلاعات این مقاله میتواند راهنمای شما در این هدف درآمدزای بازاریابی بیمه باشد. پس با ما همراه باشید.
بازاریابی بیمه چیست؟
بازاریابی بیمه به نوعی شناساندن بیمه، خدمات و پوششهای آن به مشتریها و بیمهگزاران است. فرد بازاریاب بیمه در حقیقت علاوه بر دانش بیمه، باید توانایی و اعتماد به نفس کافی برای معرفی بیمه مورد نظر را به مشتری داشته باشد. در این بخش برخی از تواناییهایی را که برای یک بازاریاب حرفهای شدن باید داشته باشید، برایتان شرح میدهیم. درآمدهایی که به شما در افزایش درآمد بازاریابی بیمه کمک زیادی خواهند کرد.
متخصص بیمه باشید
به جای اینکه در رشتههای مختلف بیمهای وارد شوید و اطلاعات ناچیزی از آنها دریافت کنید، سعی کنید که در یک رشته بیمهای متخصص شوید. به طور مثال اگر بر بیمه عمر واقف هستید بهتر است مشتریهای خودتان را از مزیتها و پوششها آگاه کنید. بازاریابی بیمه میتواند بسیار لذت بخش باشد به شرطی که شما بدانید چه نوع بیمهای را میفروشید و اطلاعاتتان دقیق باشد تا در صورت سوالِ مشتری، پاسخگو او باشید.
اگر به بازاریابی بیمه علاقه دارید. به این جمله و سوال دقت کنید، ترجیح میدهید که متخصص باشید یا فقط اطلاعاتی درباره موضوعات داشته باشید؟ یک بازاریاب بیمه چگونه در بازاریابی بیمه موفق میشود؟ فروش بیمه شاید به نظر کار سادهای باشد اما اصول بازاریابی بیمه بسیار چالش برانگیز است.
احتمالا وقتی در مورد بازاریابی بیمه میشنوید با سوالات زیادی مانند نمایندگی فروش بیمه چه تفاوتی با بازاریابی بیمه دارد؟ کار در دفتر بیمه چگونه است؟ بازاریابی حرفهای چیست؟ آیا بازاریابی بیمه شغل خوبی است؟ راههای افزایش درآمد در بازاریابی بیمه چیست؟ بهترین روش بازاریابی بیمه چیست؟ آیا آموزش بازاریابی بیمه برای این کار مفید است؟ و درآمد بازاریابی بیمه و شغل بازاریابی چگونه است؟ رو به رو میشوید. پیشنهاد میکنیم برای دستیابی به پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله ما را یاری کنید.
به طور حتم در بازاریابی بیمه، تخصص حرف اول را میزند. زمانی مشتری به شما اعتماد میکند که ببیند شما با اعتماد به نفس و تخصص حرفهای با او صحبت میکنید و از پرسیدن سوالات او نگرانی ندارید.
منافع را بفروشید
بیمه یک محصول غیر قابل لمس است، پس باید به جای فروش محصول، ویژگیهای آن را به مشتری ارائه دهید تا او تصمیم گیرنده تهیه بیمه باشد. در بازاریابی بیمه دیده میشود که برخی از بیمهنامهها ویژگیها و نکات فنی خاصی دارند که اگر به آنها اشاره ویژه شود، به طور حتم مشتری احساس نیاز کرده و بیمهنامه را تهیه میکند. بهتر است هنگام ملاقات حضوری یا به صورت فروش تلفنی، احساسات مشتری را دچار هیجان کنید، مطمئن باشید! هنگامی که احساسات و حس هیجان مشتری را برانگیزید، یک قدم به فروش بیمه نزدیکتر خواهید بود.
در اجتماع باشید
تا جایی که میتوانید در جامعه و تعامل با افراد باشید، در حقیقت فرد اجتماعی باشید. حضور در جامعه به شما کمک میکند که بازاریابی بیمه را راحتتر انجام دهید. بهتر است یک فهرست کامل از کسانی که حدس میزنید به بیمه نیاز دارند، تهیه کنید تا متناسب با شرایط افراد راه کارهای مختلف فروش را اجرا کنید. به طور مثال مردم سعی میکنند که از نمایندهها یا کارگزاریهای معتبر خرید کنند، پس شما باید اعتماد مشتری را جلب کنید تا به سمت شما جلب شوند.