بازگشت به صفحه اصلی

بیمه آرمان
شناسایی و رتبه بندی ریسک ها و فرصت های شبکه فروش از تحول دیجیتال با استفاده از رویکرد MADM

شناسایی و رتبه بندی ریسک ها و فرصت های شبکه فروش از تحول دیجیتال با استفاده از رویکرد MADM

شناسایی و رتبه بندی ریسک ها و فرصت های شبکه فروش از تحول دیجیتال با استفاده از رویکرد MADM

 

شبکه فروش بیمه بازوی اجرایی در تحقق اهداف صنعت بیمه به شمار می آیند که مسئولیت عرضه خدمات بیمه به اشخاص و بخش های مختلف اقتصادی را به عهده دارند که در رویکردهای عملیاتی مدرن در صنعت بیمه به عنوان یک مشاور فعال در دنیای دیجیتال، نقش نیروی خط مقدم در عملیات بیمه گری را ایفا می کنند. لذا از این منظر شناسایی و رتبه بندی ریسک ها و فرصت های جاری و آتی شبکه فروش در زمینه تحول دیجیتال یکی از اصلی ترین گام ها جهت اجرای اقدامات به موقع و سریع به منظور کاهش مخاطرات و حداکثر بهره برداری از فرصت ها در راستای توسعه فعالیت شبکه فروش بیمه و رشد اقتصادی محسوب می گردد. پژوهش حاضر از نظر ماهیت از نوع پژوهش های توصیفی، اکتشافی و توضیحی است، در فاز نخست ریسک ها و فرصت ها با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با خبرگان صنعت بیمه شناسایی شدند و در فاز دوم به منظور رتبه بندی و تعیین میزان اهمیت هر یک از ریسک و فرصت از بعد احتمال وقوع و شدت پیامد با استفاده از پرسشنامه آنلاین و به کارگیری مقیاس لیکرت از رویکرد تصمیم گیری چند معیاره (MADM) و مدل های Saw,Topsis,Taxonomy و روش ادغامی Copeland برای اجماع در مدل های رتبه بندی استفاده گردید. جامعه آماری جهت تکمیل پرسشنامه شبکه فروش بیمه می باشد. فرآیند نمونه گیری از نوع نمونه گیری غیر احتمالی و به صورت نمونه برداری هدفمند است. تحلیل داده های آماری با استفاده از نرم افزار Expert Choiceصورت گرفت و با توجه به نتایج حاصله از رتبه بندی، راه کارهای عملیاتی و اجرایی برای تعیین و پیاده سازی استراتژی ها به تفیک هر ریسک و فرصت بیان گردید تا از این طریق شبکه فروش بیمه بتواند برنامه ریزی لازم جهت پاسخ به هر ریسک و فرصت را انجام دهد.شناسایی و رتبه بندی ریسک ها و فرصت های شبکه فروش از تحول دیجیتال با استفاده از رویکرد MADM

تحول دیجیتال چیست؟

تحول، همان اصلاح و یا بهبود نیست.

قبل از ورود به مفهوم‌سازی تحول دیجیتال اجازه بدهید تکلیف کلمه تحول را روشن کنیم.

«تحول» یعنی تغییرِ بزرگ و شگرف.«تحول» یعنی تغییرِ در ماهیتْ و منطقِ یک پدیده.

اگر چه که «اصلاح‌ و بهبود»، مفاهیمِ قابلِ احترامی هستند، اما «تحول» چیز دیگری است.

«تحول»، بیشترْ به ریشه‌ها و ساقه‌ها می‌پردازد و «اصلاح و بهبود» به شاخ ‌و‌ برگ‌ها. این مورد را هم در نظر بگیرید که بدونِ «ساختارشکنی»، به احتمال زیاد «تحول» ممکن نخواهد بود.

تحول دیجیتال، تحول کسب‌وکار است.

این جمله کوتاه را کلیدِ درکِ مفهومِ تحول دیجیتال می‌دانم. مفهومی که این روزها، سوءبرداشت‌های بسیاری در موردش وجود دارد و هر کسی از ظن خود (و معمولاً به غلط) یار آن می‌شود.

تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین است. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین از مهم‌ترین انواعِ فناوری‌های تحول‌آفرین هستند. تأکید می‌کنم تحول دیجیتال به معنی استفاده تزئینی و مدگرایانه از فناوری‌های نامبرده نیست، بلکه زمانی می‌توانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که این فناوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذی‌نفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی و شهروندان در سطح ملی) و فرایندهای عملیاتی ما را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده باشند.

تحول دیجیتال سازمانی به معنای ساخت سازمانی در تراز عصر دیجیتال می‌باشد. به بیان دیگر تحول دیجیتال سازمانی یعنی ایجاد قابلیت‌های سازمانی جدید که بتواند موفقیت سازمان را در عصر دیجیتال تضمین نماید. اگر این تعریف را مبنای کار قرار دهیم دیگر دچار این خطای راهبردی نمی‌شویم که تحول دیجیتالی را معادل با فناوری اطلاعات بدانیم. گستره تحول دیجیتال کل سازمان است، جایی که باید با به‌کارگیری فناوری‌های تحول‌آفرین کلیه ابعاد سازمان را در عصر دیجیتال بازتعریف نمود.

در یک کسب‌وکار دیجیتال نیازمند داشتن استراتژی تحول دیجیتال به‌منظور ایجاد تجربه خوشایند برای ذینفعان به‌ویژه ایجاد تجربه دیجیتال مشتری هستیم. در اقتصاد دیجیتال کنونی بدون دگردیسی دیجیتال که به‌معنای تحول‌آفرینی با محوریت فناوری دیجیتال است، نمی‌توان به اثرات تحول دیجیتال دست پیدا کرد. فراموش نکنیم یکی از مهم‌ترین ابعاد تحول دیجیتال سازمانی ارتقا فرآیندهای کسب‌وکار با بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های تحول‌آفرین است.

همان‌طور که در تعریف تحول دیجیتال (Digital transformation) عرض کردم، این مفهوم به معنی تغییری شگرف است و نه بهبودی تدریجی. به قول جرج وسترمن، پژوهشگر برجسته دانشگاه ام.آی.تی، تحول دیجیتال به‌مثابه تبدیل کرم ابریشمِ سازمان به پروانه است و نه تبدیل آن به تنها یک کرم ابریشمِ سریع‌تر.

تحول دیجیتال به‌زعم بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه، بیش از آنکه چالشی فناورانه برای سازمان‌ها باشد، چالشی انسانی است. مطالعات متعدد توسط شرکت‌های مشاوره مدیریتِ مطرح نشان می‌دهد که مهم‌ترین مانع موفقیت تحول دیجیتال، « فرهنگ» و « مهارت»‌های دیجیتال می‌باشد.

نکته مهم دیگری که می‌بایست به آن دقت کرد این است. که «دیجیتالی‌سازی»، با «الکترونیکی کردن» متفاوت است. محیط دیجیتال، همان محیط آنلاین و الکترونیکی نیست. محیط دیجیتال، تلفیقی خواستنی از منابع آنلاین (فناوری اطلاعات) و آفلاین (فیزیکی) در راستای ساخت تجربه‌ای جذاب برای ذی‌نفعان بیرونی (مانند مشتریان) و داخلی سازمان (مانند کارکنان) است.

روزبه عبادی نمین کد ۹۷۷ بیمه آرمان  
شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

Views: 4

Khazaei
Khazaei
Reviewer
5/5

بیمه نامه حوادث انفرادی بیمه با شما برای شرکت بیمه آرمان هستش که متوجه شدم دارای پوشش ها و خدمات عالی هستش واقعا ممنونم???

1 سال ago
زهرا حسینی زاده
زهرا حسینی زاده
Reviewer
5/5

سلام و احترام
خدمت شما عرض شود که خدمات بیمه آرمان نسبت به سایر شرکت ها خدمات بهتری ارائه میکند و پیشنهاد میشود از بیمه آرمان استفاده شود??

1 سال ago
درویش
درویش
Reviewer
5/5

من برای بیمارستان از خدمات کلی بیمه پزشکان استفاده کردم عالی بود واقعا سپاس فراوان

1 سال ago
میانبر به مقالات دیگر
امتیاز دهی
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *