جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Insurance

بررسی شایستگی های یک مدیراز دیدگاه اسلام وتاثیر ان بر رضایت مشتریان

بررسی شایستگی های یک مدیراز دیدگاه اسلام وتاثیر ان بر رضایت مشتریان

اهمیت رهبری و مدیریت و تاثیر بسیار آن در سازندگی جوامع انسانی و پیشرفت کشورهای جهان، امروزه بیش از هر زمان دیگر به اثبات رسیده است. شهر مشهد با مساحت ۳۲۸ کیلومتر مربع دومین شهر پهناور و پایتخت معنوی ایران محسوب می گردد. هدف از این پژوهش بررسی معیارهای شایستگی مدیریت را از دید گاه اسلام و عوامل موثر بر رضایت مشتریان شهرداری مشهد می باشد. این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی می باشد همچنین از لحاظ هدف بنیادی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی و کتابخانه ای می باشد. جامعه آماری این پژوهش را سازمان شهرداری در نواحی مختلف شهرستان مشهد تشکیل می دهند. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش اول پرسشنامه مدیریت اسلامی عریضی و همکاران (۱۳۹۰) و پرسشنامه بخش دوم عوامل موثر بر رضایت مشتریان می باشد. نتایج تحلیل فرضیات با استفاده از آزمون کای دو نشان داد از مدیران در ابعاد تحلیلی، هیجانی و مفهومی معیار های مدیریت اسلامی دارای شایستگی لازم می باشند و در ابعاد معنوی دارای شایستگی نمی باشند. همچنین نتایج تحلیل فرضیات بخش دوم با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد شایستگی مدیران بر رضایت مشتری میزان تاثیر ۰۰۰/۱ را دارد یعنی ارتباط بین این متغیر بسیار قوی می باشد. بیشتر تاثیر شایستگی های مدیر بر عوامل محسوس با ضریب تاثیر ۷۷۶/۰ می باشد و کمترین تاثیر را بر قابلیت اعتماد با ضریب تاثیر ۰۲۶/۰ گذاشته است.
امتیاز دهی
4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *